Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 1117 ggr
Haag
0

Kritik: Ölandshoppet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var för någon vecka sedan på Öland och fotograferade Ölandshoppet. Var hemskt väder! Dimma & duggregn så gick bara bra att fota på de hinderna närmast mig. Men trots vädret fick jag några bilder jag är nöjd med. Skulle vilja ha lite kritik på dem då jag känner att jag vill utvecklas mer som fotograf! Glad

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Haag
0

Andra bilden :)

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Haag
0

Sista Skrattande

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Mickeey
0

Wow :O Du är verkligen bra på att fota!! Älskar skärpan i bilderna! Andra bilden är min favvo ;D

Lagerquist
0

När man fotar framifrån/snett framifrån gör sig bilderna ofast bäst i stående format, ben kommer med och så även hinderhöjden (vilket är populärt hos främst ponnyryttare och de som tävlar unghästar). Bra skärpa som #3 säger, tycker dock att bilderna generellt är lite grådassiga, önskar även mer kontraster i #2. Annars är du väldigt bra på att pricka rätt vad gäller sprången! Glad

Haag
0

Tack så mycket! Ska tänka på det där med stående formatet. Glad Bilderna blev väldigt grå och tråkiga då det regnade hela dagen samt var tät dimma.. Glad

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Gummimonster
0

Bild 1 tycker jag är ganska bra, bakgrunden är dock lite stökig och vinkeln gör att hästens hals ser konstig ut.
Bild 2 tycker jag är bättre, men lite mer luft hade kanske gjort den bättre? Jag vet inte riktigt, men det ser man ju när man provar.
Bild 3 tycker jag är bäst av dem, och den gör sig bra i b/w. :) Hade kanske föredragit att fota den stående, om du förstår vad jag menar? ^^' Finns säkert något ord för det, men jag kommer inte ihåg det nu. Heh.

JenniferH
0

Underbart fin skärpa!