Artikel+bilder=pris? hjälp...
Ja som sagt vad tar man för en mindre (ca 800 ords) artikel + bilder och ev. omslag? (i en rätt stor tidning)
Jag har ju inte börjat sälja bilder än men det är i tankarna mot slutet av sommaren. Har inte tänkt något jätte pris eller så men ha verkligen ingen aning vad som är normal pris?
Så någon som en duktig och kan hjälpa mig med lite rikt linjer?
Har du planerat att sälja till tidningar?
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Hur gick du till väga för att få tidningarnas uppmärksamhet? :)
Menade du att någon tipsade om dig? :)
För jag skulle också väldigt gärna sälja till tidningar, men det är ju oftast dom som kontaktar än själv vid intresse av bilder, tror jag iaf, haha :)
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Ska du skriva både en artikel och bidra med bilder?
Isåfall tycker jag du helt klart ska gå efter den där prislistan för fotografer, speciellt när det är en stor tidning = de har råd att betala.
Det kan ju även vara så att de redan har prisavtal som är färdiga så att du själv inte kan komma med förslag utan får godta det dom har att erbjuda eller välja att inte bidra med artikel och bilder.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#5 min erfarenhet är att hässttidningar tyvärr inte följer rekommenderade bildpriser, men varför inte fråga vad de brukar betala så kan #0 bedöma om hon tycker det är värt det eller ej.
#6 Där ser man :-) det visste jag faktiskt inte
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#5 ja blir det som planerat ska jag bidra med båda. Jag är inte direkt ute efter någon jätte summa då det är bra publicitet för mig också, dock har jag ju ingen aning om vad som är normalt. Varför jag undrar är för att dom frågat mig vad jag vill ha och jag inte vet. Normalt brukar jag vara en sån här grattis människa som alla tror ska göra allt utan en krona, vilket jag är så van vid att jag blir helt ställ när någon frågar om betalning.
#6 jag var bara intresserad av att höra vad som är "normalt" när man säljer till tidningar^^ Så man har något humm :)
Såg nu att prislistan från BLF kostar 200kr och hittar ingen gammal som ligger ute på nätet heller, tror jag har en gammal prislista hemma som jag kan kolla upp priserna i, skriver här senare idag/kväll om jag hittar den.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Puttar upp denna då jag fortfarande behöver hjälp^^
Glömde bort detta igår!
Men bifogar här en PDF med sff-prisguide för 2008, svenska fotografers förbund.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se