Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 19-köpes-säljes-eller-bytes
Läst 716 ggr
schnecke
0

Om jag skulle..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…sälja mitt objektiv: 50 mm 1:1,8 Serie E här, skulle någon vilja köpa det?
Och hur mycket är det värt egentligen?

Information om Objektivet:
Objektivet ger väldigt skarpa bilder om man verkligen lägger ner tid tid till kameran och objektivet. Det finns inget AF på detta eftersom den har vart på analoga kameror. Så man kan ju ej se bländaren i kameran men på objektivet kan man! Man måste ha på M (Manuellt) när man fotar eftersom kameran ej känner av att objektivet är där.
Objektivet är till Nikon.
Om ni är intresserad kommer jag att "tvätta" objektivet innan den skickas iväg._
Om ni har frågor så är det bara att fråga!_

Tangotime
0

Jag som är grön på det här med kameror och objektiv, vad tar du för typ av bilder med detta objektiv? Jag fotar mycket porträtt och använder nästan alltid 55-200. Skulle jag kunna ha nytta av detta? Vad vill du i så fall ha för det? Fotar även macro…

schnecke
0

Jo, du kan fota porträtt om du lägger ner mycket tid på objektivet så du får skärpan på rätt plats eftersom den har vart till analoga.
Macro, njaa. Alltså, inte det bästa objektivet till detta.
Det beror ju på hur mycket du vill ge för detta och om du ger ett väldigt bra pris så får du köpa det.

Tangotime
0

Känns inte som ett objektiv för mig :-)

schnecke
0

Okej. Om du fortfarande är intresserad kan jag skicka bilder jag har tagit med detta, (kanske ej blir bästa skärpa pågrund av mina ögon).

HBKbruden
0

Vad begär du? Lägg ut det på blocket/fotosidan till en rimlig peng så får du sålt det.. :) Billigt nytt ju ;)

schnecke
0

Jaa, fast jag har tänkt mig att kolla lite här också innan jag går ut på dom hemsidorna ;) Helst går man ju på tradera, haha!

Jodiz
0

Ev. intresserad, vad vill du ha för det? Får man se bilder du har fotat med objektivet?

schnecke
0

Alltså, det beror på vad du kan ge för det :) Jag kan skicka via hotmail, skriv i PM! Glad