Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 998 ggr
jennyliljedahl
0

Vinstfoto

Hejsan allihopa.

Ni som sponsrar vinstfoto, har ni någon gång råkat ut för att vinnaren inte hör av sig?

Det har hänt mig, på min senaste tävling, jag vet inte hur jag ska göra.. Ska jag bara låta det vara eller ska jag försöka få tag på vinnaren?

Tacksam för svar!

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Lagerquist
0

Vi ska sponsra två kommande tävlingar med presentkort, om de inte hör av sig är det ju upp till dem! Du gör ju ingen förlust förrän de kontaktar dig.

jennyliljedahl
0

Av mig har alla vinnare fått visitkort sen har dommaren sagt i högtalaren att dom har vunnit, olyckligtvis dog högtalarna när hon sa det. Så det känns nästan som det vore snällast & rättvisast av mig att höra av mig då jag vet vilken hon är, på sätt & vis ;)

Lagerquist
0

#2 Ja i sådanafall så skulle jag nog kontakta dem om de inte fått reda på det ordentligt Glad

Lueur
0

Jag gör precis som Lovisa, har ett presentkort (där står även kontakt info).

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

IdaL
0

När jag sponsrar med vinnarfoto så får vinnarna en "check" vid prisutdelningen där dom sedan får gå in och beställa den bild dom vill ha på min hemsida. Så jag tar aldrig kontakt med vinnaren själv utan det är upp till denne om den vill utnyttja erbjudandet, det kan ju också vara så att den vill ge bort den eller spara det Glad

jennyliljedahl
0

# 5 Ger du checken själv eller du ger det till prisutdelarna? :)

IdaL
0

#6 Prisutdelarna har den och där finns utförlig information hur dom går till väga Glad Dom får alltså alla sina priser (rosett + pokal/plakett) och "checken". Flört

jennyliljedahl
0

#7 Kanske gör något likande till nästa gång då :)

Senaste gångerna har jag gett mitt visitkort sen har dom dommarna sagt i högtalarna att dom har vunnit foto :)

IdaL
0

#8 Ja, det blir liksom som en värdecheck / presentkort som man får i en vanlig affär och byter ut mot en vara Glad

Domaren / speakern brukar också säga i högtalarna något i stil med "idag har Ida Lundahl sponsrat oss med kort till vinnaren i varje klass, vinnaren får en värdecheck som man sedan får lösa ut på www.idalundahl.se. Det finns även möjlighet för övriga att köpa bilder på www.idalundahl.se"

FotoAlle
0

När jag sponsrar så gör det jag med ett presentkort på en privatfotografering.

På presentkortet finns fullständiga kontaktuppgifter, jag bifogar även ett visitkort.

Till övriga deltagare brukar jag ha ett specialerbjudande om viss rabatt på mina tjänsster, detta anger jag på ett annonsblad som jag brukar få lägga i sekretariatet tillsammans med visitkort.,

Självklart så meddelar speakern att jag har deltagit med soinsring av hederspris.

//FotoAlle

---------------------

*blixt är för fegisar*