www.idalundahl.se
I denna tråden kommer jag skriva när jag uppdaterat min hemsida. Den kommer ständigt uppdateras eftersom jag gör det på hemsidan.
Innan hette min hemsida idalundahl.info.se men har nu byttat domän till .se
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Uppdaterat
Hemsidan har fått ett .se domän och har även försökt anpassa den till er som använder mozilla. Ta gärna en print screen och visa hur det ser ut. Hemsidan har även blivit centrerad.
Mvh. Ida Lundahl
Jättesnygg hemsida! Härliga färger och så och snygg design. Passar även bra i min webbläsare (använder Google Chrome). Jag har en stor skärm, 1680 x 1050 px, och jag har inga problem med att sidan är stor och så. Men den täcker nästan hela min skärm så om jag får gissa så kanske sidan inte får plats så bra hos någon som har mindre skärm, har du kollat det?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#2 Nee, de har jag i och för sig inte kollat
Får kolla upp de sen
Roligt att du gillar den i alla fall! :)
Mvh. Ida Lundahl
#2 Som svar på din fråga ändra jag min skämupplösning till de minsta (800x600) och den funkar precis där i så, ja den ska passa i alla enligt min data ;)
Mvh. Ida Lundahl
#4: Okej, härligt att du lyckats få den att fungera utan att ens tänka på det, 
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#5 haha, Jaa ;) Blev lite NOOOOOO när du sa de först x)
Mvh. Ida Lundahl
#7 Ser ju bra ut :) scrollern neråt kan jag inte göra något åt de finns de på alla hemsidor jag kollar på ;) Har nämligen samma upplösning som dig!
Mvh. Ida Lundahl
#11 Roligt du gillar den! Jo, jag är också lite tveksam på den men på ett sätt "ramar" den in texten (enligt mig), men vet inte om man kanske borde byta den?
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu har Arkivet kommit ut och jag håller på att lägga ut från de olika evenemangen. Länksidan håller jag på att uppdatera då det finns många länkar som inte fungerar alls.
Mvh. Ida Lundahl
Drog ut Firefoxfönstret väldigt när jag tog bilden, men i alla fall. 1280x800 i Mozilla Firefox.
#15 Åhh! Blir super glad att de funkar för alla
Jag har nämligen haft problem med att få den att funka för alla.
#17 Vad bra att se ser bra ut för dig :) Du vet ju vad man säger, smaken är som baken delad! 
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
- Jag tog bort sidbilden där nere och la dit lite bilder på olika sidor.
- Bilder från hopptävlingen den 1 Maj har kommit ut! Har ju även skaffat ett nytt Arkiv som är otrooligt smidigt
Mvh. Ida Lundahl
Mixtra lite och fick fram en ny layout
Bytar för ofta vilket jag redan vet men nu har jag bestämt att denna får vara (vilket jag sa med den andra med men detta tänker jag hålla)
Dock är den inte klar riktigt utan kommer nog mixtra om lite med den ;) Tänker ha kvar denna för här kan jag ta bort/lägga till grejer i layouten utan att behöva stänga hemsidan :) Så vad tycker ni?
Mvh. Ida Lundahl
Jag måste bara säga att jag tycker den är lite väl lik min hemsida, med menyn, bilden på sidan som byts mellan sidorna, ram runt texten (fieldset), plus att beställningsformuläret är väldigt likt.
Lite trist då jag kämpade väldigt länge med mitt formulär för att få det att fungera och för att få fram ett utseende som ingen annan hade, därför känner jag att jag måste påpeka det.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Måste tyvärr hålla med Anna. Ser rätt många likheter.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#21 Okej, jag förstår dig. men om du känner så får jag ju givetvis byta! :) även om jag själv inte anser den super lik eftersom de finns ett X antal som har bilder på sidorna vilket jag hade på min förra layout med. Men visst, jag jobbar fram en ny i sådana fall
#22 Läs inlägget som jag skrev till Attlid ;)
Mvh. Ida Lundahl
#23 Det enda som jag kan hålla med dig om (till Anna då) är att beställnings formuläret är likt… Resten kan jag tyvärr inte hålla med om att ha // i menyn de finns det många som har och bild i sidan har jag haft förut och har många andra också. Vi har inte samma rubriker, teckensnitt m.m. Men eftersom att jag inte vill bråka med någon så får jag byta då… Fråga dig om jag fick göra ett formulär med då sa du ja om jag gjorde det lite anorlunda ;) Men ska se om jag formulera de på annat sätt.
Mvh. Ida Lundahl
#24 Jag har inte påstått att det inte är flera som har så, men att din nya layout kommer ut så pass direkt efter att min gjorde det och är så pass lik tycker jag tyder på att du tagit inspiration från den. Inget fel i det, men jag ser gärna att du åtminstone gör om beställningsformuläret kanske? Det är ju alltid roligare att ha något HELT eget, det var därför jag kodade mitt formulär helt själv.
#25 Nej, de förstår jag men kommer antagligen göra om det helt. Ja, de ska jag åtminstonde försöka, alltså ta fram ett "eget" formulär.
#26 de är ett medvetet fel ;) ska ordna sidan inom kort! ;)
Mvh. Ida Lundahl
#27 Låter bra 
Jag tycker personligen att din gamla design var mycket mer du, jag tänkte varje gång jag kom in på den "just det, det var Ida". Den hade din karaktär, så lita på din egen smak och hur du vill ha dina designer, för du har en väldigt bra smak.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#28 Jo, får låta den vara ett lite tag iaf för måste komma på en bra design.
#29 TACK! de glädjer mig verkligen
Du gav mig precis liite bättre självförtronde och insperation!
Mvh. Ida Lundahl
Håller med Anna och Marija, väldigt likt. Samma meny, bilden på sidan och ett beställningsformulär. Tråkigt att du inte kunde göra en helt egen design då det är rätt uppenbart var inspirationen kommer ifrån och då det blir som bäst om man går efter egna riktlinjer och inte andras.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Uppdaterat
Nu har jag uppdaterat med en ny layout (igen). Portfoliot ska jag uppdatera helt men det får vara så här så länge.
Mvh. Ida Lundahl
Bättre!
#37 Tack! :)
Mvh. Ida Lundahl
**Uppdaterat
**Gjorde en liten annons bild. Tycker ni att man måste ha den här välkommst texten så "stor" kan man inte förkorta ner den och göra plats för lite annonser och erbjudande? (annonserna ska ju va för min hemsida)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu har jag ändrat om lite i kodningen håller på med ett nytt galleri jag hoppas det fungerar för alla! :) Ang. gästboken ska jag fixa så den kommer "in" i layouten med. Ta gärna en print screen!
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu har lite av portofoliot kommit ut jag har även gjort en ny header och bytt ut rubrik färgen mot färgen på bootsen på headern! Ta gärna en print screen hur det ser ut för dig!
Mvh. Ida Lundahl

Ida? Intresserad av ett länkbyte?:)
Ser bra ut!

Looking Good. Men var är länkarna? Såg inte dom nu när jag letade..
#43 Gärna :)
#44 Braaa :)
#45 Dom håller på att genom gå en uppdatering ;) Eller rättare sagt, jag han inte få ut dom igår så dom kommer idag :)
Mvh. Ida Lundahl
#43-44 Nu är länksidan ute och du finns upplagd på den med ;)
Mvh. Ida Lundahl

Mysig. Jätte bra vild fångar intresset och gör att man stannar kvar på sidan.. Lägger till dig ikväll..
intressant beskärning på headern. tror att jag gillar den.. Men det känns som att ngt är fel, men kan inte riktigt komma på vad..
Annars funkar hemsidan alldeles utmärkt :)
#49 Tack! :) Hade tänkt ta med huvudet men kan inte med de för de var bara halva huvudet med på bild ;) Tyckte ändå jag fick en "cool" effekt på de eller vad man ska säga.
#50 Tack! :) Roligt du gillar den ^^ Så bra, du finns med på min :)
#51 Tack! Du får säga till om du kommer på vad som känns fel så får jag se om jag kan ordna det ;)
Mvh. Ida Lundahl

#53 Masa? Nej men du kommer in strax på min sida, ska duscha först…. Men länkarna finns inte i menyn än? Är nyfiken på dina länkar!:)
#54 så då ;) Nej, länkarna ligger med en länk på startsidan de får inte plats i menyn ;)
Mvh. Ida Lundahl

Aha! Smartis
Jag tycker min hemsida ser så stor och klumpig ut, Ska nog börja jobba på ny layout.. Hmm.. Vad ska jag ha för färgtema?:)
#56 Rosa! Haha, nej jag skämta. Något sommrigt. Fast vi får inte sno Idas tråd nu :o)
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Uppdaterat
Länkarna är tillbaka och Arkivet har fått in en massa tävlingar och evenemang! Aktiviteten på sidan känns hög och får in beställningar lite då och då! :) är super nöjd, var tvungen att skriva av mig lite.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Har lagt in lite fler bilder i portfoliot funderar på en ny header igen, vad tycker ni?
Mvh. Ida Lundahl
#59 Fina bilder!
När det komemr till headern har jag också funderat lite, det är något jag inte kan sätta fingret på men nått är det som stör mig. Kanske att jag tycker man får en lite negativ känsla när man ser en bångstyrig häst det första man gör när man kommer in på sidan… Men det är bara vad jag tycker såklart, smaksak som sagt.
Medarbetare på Hästfoto.
#60 Tack! roligt du gillar bilderna. jag tror att jag håller med dig lite ang headern så får se om jag kan hitta någon annan bild som kan passa.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat!
Ny layout har kommit ut pga den andra ska säljas. Allting fungerar inte då de är mycket som är under konstruktion men komentera gärna layouten!
Mvh. Ida Lundahl
Den var lite annorlunda mot dina andra, och en del av rubrikera försvinner under den andra rubriken under, hoppas du förstår vad jag menar. Och så för att vara lite petig vill ja har en mer sommrig bakgrundsfärg, svart passar inte riktigt nu…allt såg så mörkt ut, men annars var den bra:)
#63 Ja, ville ha något anorlunda x) Hm.. Va menar du? är de något "kod-fel"? Smaken är som baken ju!
Mvh. Ida Lundahl
Tyckte din nya hemsida kändes lite plottrig på vissa sidor (bl.a. beställningssidan), det kan bero på det stora mellanrummet mellan bokstäverna som får sidan att inte se så proffesionell ut.
Men jag gillar att du kört ditt eget race och inte har som alla andra!
Dock ser inte menyn helt rätt ut i min webbläsare (google chrome).
http://www.regret-nothing.com
#65 Ska försöka fixa det ;)
#66 Hm.. Kanske din webbläsare inte stödjer den texten, men ska försöka kolla upp det! Hm.. Va menar du med plottrigt?
Mvh. Ida Lundahl
#65 Ser det bättre ut nu?
Mvh. Ida Lundahl
#66 Bättre? Jag ändra stilen till Arial istället, ser de fortfarande konstigt ut?
Mvh. Ida Lundahl
#69 För mig ser de fortfarande lika ut som innan.
Kanske är min skärmupplösning som är felet då.
#67 Det känns nästan som att du försöker ha för mycket saker på liten yta. Jag tror att mycket av mitt intryck av att det är plottrigt har med mellanrummet mellan bokstäverna att göra, och att det är lite konstiga mellanrum mellan texten på vissa ställen. T.ex. så tycker jag inte alls att sidorna under Tjänster känns plottriga! Medan Arkivet känns lite plottrigt vid de olika evenmangen. Även Beställningsformulärets sida känns aningens plottrig. Jag hoppas att du förstår hur jag tänker. 
#69 Nu ser det mycket bättre ut! Fast "Portfolio" har flytit ut lite till vänster.
#70 ska testa en annan grej så får vi se om de går då ;)
#71 Nu förstår jag :) Tack, Jag har märkt att de blir stora mellanrum ibland dock förstår jag inte varför det blir så. Föresten, ser texten bättre ut för dig nu?
Mvh. Ida Lundahl
#73 Nu ser det bra ut:) Fast den är fortfarande svart, och jag gilalr inte svart på sommaren, det är väl de enda än så längeX)
#70 bättre nu då? x)
Mvh. Ida Lundahl
#74 Hehe okej :) Men ville ha en hemsida där inga hårda kanter stoppar en så de fick bli sådan här, du vet ju vad man säger! Smaken är som baken, delad 
Mvh. Ida Lundahl
#76 Japp, smaken är som baken, jag står nog ut med den svarta färgenX)
#77 Hehe, de får vi hoppas! ;) Nu ska jag bara få ordning på de andra sidorna med *pust*
Mvh. Ida Lundahl
#81 Jag märkte de, jag hade råkat ta bort dom
Nu ska dom funka!
Mvh. Ida Lundahl
Vill du byta länk ida ? :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#83 Visst! Dock har jag inte fått ut några länkar ännu.
Mvh. Ida Lundahl
#84 okej. Ta det när det kommer. Din kommer att komma upp snart 
Medarbetare på Djurfoto
Uppdaterat
Jag kände den svarta layouten var för mörk för sommaren precis som visa påpeka blev en vit av samma variant dock lite enklare ;) Dock är den ju inte klar ännu. :)
Mvh. Ida Lundahl
Nu börjar du hitta en egen stil, bra!
Däremot heter det Portfolion, inte portfoliot.
#87 Tack :D Hoppsan, så går de när man har bråttom när man skriver, ska ändra tack för du sa till :)
Mvh. Ida Lundahl
håller med Anna. NU har du hittat din egen stil och jag gillar den. enkel och stilren. Bra jobbat!
#89 Tack! :D glädjer mig verkligen, men måste hålla med er (ta det inte som jag skryter) men känns som jag hittat min stil numera. :D
Mvh. Ida Lundahl
Jag gillar den här mkt merX) Svart är snyggt, men det blev för mörkt;) Gillar dit portfolio:)
#91 Tack :) Roligt du gillar det :D Snart kommer "fotografering" ut med ;)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu funkar sidan "fotografering" också :) Gjorde den i en röd variant denna gången.
Mvh. Ida Lundahl
#94 Hm.. ;) vet nog felet! ser det bättre ut nu?
Mvh. Ida Lundahl
Jag kan inte ens komma in på fotograferingen:/
#96 Kanske har din sida inte uppdaterat den ännu? La precis ut den nämligen. testa att gå in på den och tryck på F5 sen testa och klicka igen.
Mvh. Ida Lundahl
#97 Ok, ska prova…de funka, de ser bra ut också tror jag:)
#98 Vad bra :)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Häst-portfolion har blivit uppdaterad med 4 nya bilder! Kolla gärna :) Håller även på med "webbdesign" sidan!
Mvh. Ida Lundahl
Det står fortfarande "PORFOLIOT" på startsidan, och om man klickar där står det "Välkommen till portfoliot" samt "mitt portfolio". Det heter Portfolio - Välkommen till portfolion - min portfolio. 
slarvfel: på första sidan under "fotograferingen" står det infromation istället för information på femte raden :)
#101 Vet :$ Jag har inte hunnit ändra ännu, fixar det imorgon!
#102 Slarvfel va de ja ;) Jag har en stor tendens att skriva FÖR snabbt
Mvh. Ida Lundahl

Sidan funkar jätte bra! Den känns som din stil nu! Tycker den är lite Ellinor Bergman-aktig inte för att vara taskig med det röda och sådär! Men en sak mer om du kollar på första sidan där dom tre bilderna är så är skuggan på första bilden väldigt ''skuggig'' och dom andra jätte lite, Lite irreterande.. Och olika färgteman på olika sidorna var en bra idé! Bra jobbat! Nu har jag inte lämnat för mycket kritik va?:)
#104 Tack :) hm.. Jag ser inget "ellinor bergman-aktigt" i den, men smaken är som baken ;) Roligt du gillar de olika färgskiftningarna :) Jag ska tänka på de du sagt och se om jag kan göra något åt bilden med :D Nej, tycker inte de blev för mycket de är bättre med för mycket en för lite annars begriper man inte om de som är inne tycker hemsidan är bra eller inte ;)
Mvh. Ida Lundahl

#105 Bra :)
Det heter inte Portfoliot, uta Portfolion. En rätt viktig grej är att kunna stava rätt för att man ska bli tagen på allvar i denna bransh. 
Håller med Isabelle också om att de tre bilderna som välkomnar en har olika skuggningar, den längst till vänster har en mörkare och skrapare skugga än de andra två.
Medarbetare på Hästfoto.
#107 Vet ;) jag har inte tagit mig tiden att ändra bara. Egentligen har de EXAKT samma skuggning bara de att de vita i första bilden förstärker de för alla 3 har "styrkan" 75.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Ny layout igen :) Jag tycker de blir så kluddigt när man måste "hoppa" tillbaka för att komma till bilderna, dock är den ju inte helt klar ännu!
Mvh. Ida Lundahl

#109 Jag tjuvkikade! Var nyfiken :) Väldigt fin är den i alla fall!
#110 Jag märkte det! ;) Fy på dig!
hehe! Tack så mycket :D
Mvh. Ida Lundahl

#111 Haha,Såg du 1 online eller?(A) Så lite så.. Jag funderar själv på ett nytt färgschema.. MSN;ar dig om detta.. Så får du säga vad du tror :p
#112 jepp ;) tänkte, men va tusan den är ju inte ute ännu! Gör så du :D
Mvh. Ida Lundahl

Jag gillar den nya layouten, det blev lättare att navigera på sidan nu. Plus att det är väldigt snyggt med det grå och röda 
#114 Tack så mycket :)
Fler komentarer? :D
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nya arkiv-bilder i portfolion, fria hästar har även kommit ut.
Mvh. Ida Lundahl
#117 hm.. ska se om jag kan ordna det ;)
Mvh. Ida Lundahl

#118 Min ser ungefär likadan ut, menyn högre upp än den ska,men texten är normal..
Hur ser menyn ut nu? :)
Mvh. Ida Lundahl
Ja nu är menyn på plats!
#121 Bra! :) Ska försöka ordna texten nu också ;)
Mvh. Ida Lundahl
Ser texten också bättre ut? har bara ändrat på startsidan än så länge! Länken ska jag också fixa.
Mvh. Ida Lundahl
#125-127 Tjänster får jag ordna och arkivet vet jag de ser ut så har inte fixat de ännu ;) kontakt ska jag också fixa, tack för du sa till :D
Mvh. Ida Lundahl
#128, Okej. Om man bortser från det så är det en snygg och stilren hemsida i alla fall, den ska du vara nöjd med. =)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
#129 Tack så mycket :) Roligt du gillar den! 
Mvh. Ida Lundahl

Allt funkar nu,Ida :)
#131 Bra :)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Har fixat Arkivet och beställningssidan och håller på att fundera ut en finurlig lösning på sidan Tjänster. Komentera gärna vad ni tycker och ta gärna en print screen.
Söker även lite länkbyten.
Mvh. Ida Lundahl
Nu fungerar allt utom "Tjänster" och "Kontakt" för mig. Dom är fortfarande som innan.
#134 Just det kontakt skulle jag med fixa ;) bra du sa de, dom ska jag fixa imorgon :)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
- Pop-up fönsterna har fått en ny "look"
- Kontakt är (förhoppningsvis) fixat
- Har ändrat en del på Tjänster, funkar det bättre nu?
Mvh. Ida Lundahl
Ida, ditt utseende på pop-up fönstrena har nästan exakt samma utseende som mina. Skulle uppskatta att du kodade något eget, vi har ju pratat om detta.
#137, Äh, du har väl ingen ensamrätt på just det utseendet? Är nästan helt säker på att du har kopierat eller tagit idéer från andra du också, ingen är felfri.
Tycker det är en rätt löjlig sak att diskutera. =P
Ida, nu fungerar allting för mig. Jättesnyggt! =)
Edit: Missade det här, men där man ska beställa så ser det likadant ut som jag visade tidigare.
#138 Det har jag verkligen inte påstått att jag har. Grejen är den att Ida och jag har pratat MYCKET om det här innan, men eftersom jag inte är hemma kan jag inte skriva till henne på MSN, så jag nämnde det här.
Ida vet vad jag menar! :)
#137 Ska ordna det :) Jag tänkte inte på det utan har kopierat koderna från min stilmall bara x) Men jag ska ordna om lite ;)
#138 Hm. så beställningssidan ser likadan ut. ska se om jag kan ordna det ;)
Vad gäller Annas uttalande är det bara en liten överenskomelse kan man väll kalla det, anna? ;)
Mvh. Ida Lundahl
#138 Ser de bättre ut nu? hittade ett fel nämligen ;)
Mvh. Ida Lundahl
#141, Likadant fortfarande :/
#142 hmm :/ Du har inte msn? (PM:A) så kan jag fixa så får du va försökskanin
Vill hemskt gärna att de funkar!
Mvh. Ida Lundahl
#142 Nu då? xD Ändrade lite storlekar m.m
Mvh. Ida Lundahl
#145 Hoppsan! Nu hitta jag vad problemet var ;)
Mvh. Ida Lundahl
#138 Hmmm, jag håller med. :P Men jaja
*putt*
Vill ha lite komentarer av hemsidan i helhet :)
Mvh. Ida Lundahl
ang. länkar ;) Du har glömt lilla mig 
Medarbetare på Djurfoto
Jag har redan sagt vad jag tycker i din gästbok Ida, de är jag som är Li:P Ska inte komma med massa enkla frågor mer.
Älskar som sagt vinrött och grått tillsammans;)
#149 Ojdå! Ursäkta så mycket, lägger genast till dig!
#150 Hehe, Tack så väldigt mycket! :) Glädjer mig att du gillar den =)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Det har nämligen kommit en ny layout till hemsidan, skriv gärna vad ni tycker och ta en print screen
OBS! Jag har en del kvar att fixa där av funkar kanske inte allt.
Mvh. Ida Lundahl
Har sagt det förut men jag säger det igen. Snyggt, snyggt, snyggt, snyggt.
Mvh Ida
www.krusfoto.se
#153 Tack så väldigt mycket! 
Mvh. Ida Lundahl
#155 Åhhh! Tack så jätte mycket
Har varit så spänd på om den kommer gillas eller inte :D
Mvh. Ida Lundahl
Inga fler som har några synpunkter/komentarer om hemsidan? :)
Mvh. Ida Lundahl
Snygg layout! Gillar startsidan bäst, den är snyggast, ;). Tyckte verkligen om designen, snygg helt enkelt.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#158 Tack! :D Roligt att höra, verkligen :)
Mvh. Ida Lundahl

Jätte snygg, gillar att den är lite annorlunda mot alla andras =)
Jag har länkat dig på min sida nu (aa' Äntligen! Så.. Kanske att du kan länka mig? :) www.Maphoto.weebly.com om du inte hade kvar den :P
PS: Din sida är JÄTTE fiin :D <3
Medarbetare på Djurfoto
#160 Tack så mycket! Jo, det var de jag ville ha en anorulnda hemsida som sticker ut ur mängden lite.
#161 Tack så mycket. Jo visst, jag länkar dig vid nästa uppdatering ;)
Mvh. Ida Lundahl
Jättesnyggt & annorlunda! När jag är inne på kontakt sidan är dock texten längst ner (© Copyright by Ida Lundahl osv.) svart så den syns inte, men det kanske du redan är medveten om? Såg även ett par stavfel, annars jättebra jobbat! 
#163 Tack :) Stavfel kommer efterhand rättas till ;) Ojdå, så ska det inte vara ska försöka fixa till det :)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
En Anitimation på framsidan har kommit till, sitter och går igenom lite stavfel just nu.
Mvh. Ida Lundahl

Gillar det nya! (:
Och jag håller med de andra, såklart. Snyggt! 
Snyggt!
Tack så mycket allihopa
Roligt ni gillar den, det glädjer mig verkligen!
Mvh. Ida Lundahl
Tycker det är jättesnyggt
Men ett stavfel i animationen, det står "biliga" 
#170 Tack så mycket 
Hoppsan sa! haha :D Får rätta till det ;) Tack för du sa till, ska även lägga lite annat i den :)
Mvh. Ida Lundahl
#171, Ingen fara, det är lätt hänt att man är lite för snabb på tangentbordet ibland. :P
Nu har jag uppdaterat med en ny anitimation :)
Mvh. Ida Lundahl
Jag håller med om det Nettan skrev i din hemsidetråd på Djurfoto. En till anledning till att dom borde hålla sig på samma rad är att det blir väldigt tomt när animationen stannar till på "Välkommen in och beställ din vara nu", som jag också tycker borde ligga innan din logga, då man slutar titta när loggan kommit, och tycker att nu är det klart.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#174 Tack för din åsikt ska se vad jag kan komma fram till.
Mvh. Ida Lundahl
En stavfel under webbdesign bara: Variera, inte varijera ;)
(:
#176 Tack så mycket :) Ska ändra det snart ;)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
- Nytt portfolio med nya bilder har kommit in på hemsidan, säg gärna vad ni tycker om både portfolion och om bilderna!
Vill även passa på att säga här att jag säljer hemsidor så om du är intresserad hör av dig till info@idalundahl.se
Mvh. Ida Lundahl
Din hemsida är så himla snygg! :))
Jag är avundsjuk haha :P
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#179 Tack så väldigt mycket! Det går rakt in i hjärtat 

Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
- Anitimationen har gjort om på nytt och går nu mera långsammare och jag ändrade samt texten lite. Desutom fick den en plats längre ner på sidan precis under texten.
Mvh. Ida Lundahl

Tycker den är jätte fin, men stör mej dock lite på att bakgrunds bilden sitter så långt upp att man ser kanten vid mammans (antar jag?) huvud och uppåt. Enligt mej skulle det vara snyggare om den smälte in lite mer i bakgrunden ;)
Såg också ett litet stavfel, "med min familj i en vila", villa ska det vara ;)
#182 Hum.. nu förstår jag inte riktigt vad du menar.. prt scr? ang. texten så vet jag redan det men de är kvar för att jag håller på att skriva en ny text ;)
Mvh. Ida Lundahl
#184 Tack, då förstår jag ;) Vet nog också problemet! :) Jag fixar det! :)
Mvh. Ida Lundahl

Japp, jag menade som i #184, men både på familjens stationära och min laptop syns hela huvudet på mammahästen, på #184 prt scr så är det avkapat vid halsen.
Kan tillägga att jag använder Mozilla.
Ooh, bara älskar layouten!
#186 Jag vet vad problemet är ;) jag var bara lite lat och testade an annan grej, chansade för att se om det funkade, men som sagt jag ska återgärda det!
#187 Åh! :D Tack så väldigt mycket! 

Mvh. Ida Lundahl
Ser det bättre ut nu? :)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
- Nya header bilder på hela hemsidan
- Beställningsformuläret har uppdaterats med lite nytt
Jag håller på att konsturera mer grejer till hemsidan
Mvh. Ida Lundahl

Japp, fixat! :D
#192 Bra :)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Beställningsformulärets framsida har fått ett nytt utseende och även kontakt sidan har fått nytt utseende
Jag gör gärna lite nya länkbyte vid intresse.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu har jag gjort om hemsidan lite. Jag har
- breddat layouten och lagt till "Fotografi" och "Webbdesign" i menyn.
- Lagt till så att det blir 2st "kolumner" att skriva i
- Bytat ut headerna på samtliga sidor
Jag har en liten del kvar som kommer fixas som t.ex. "övrigt" i portfolion ska jag fixa till de kommer även komma ut nya bilder i portfolion under veckan.
Mvh. Ida Lundahl
Jättefin! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#196 Tack så mycket 
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Har lagt till en referens sida under "webbdesign". Fungerar det för alla? Vad tycker ni om idén bra respektive dålig?
Mvh. Ida Lundahl
Är otroligt avundsjuk :O
Jättefin sida liksom, du har lyckats fiint!
Jag vill också ha en .se sida .__.
Medarbetare på Djurfoto
#199 Tack så jätte mycket, de går rakt in i hjärtat på mig 

Mvh. Ida Lundahl
**Uppdaterat
**Nu har jag gjort ännu en ny layout får se hur jag trivs med denna annars bytar jag ev. tillbaka till den förra layouten. Skulle vilja ha era åsikter om den nu också.
Mvh. Ida Lundahl

Fungerar bra för mig, lättnavigerad, hade kanske varit roligare att ha en bild som bakgrund i menyn känns nästan lite kalt, fast jag vet inte det skulle kanske bara dra ner på intrycket. Lite stora skuggor men annars inget att anmärka på. Kommer dock inte ihåg hur den förra såg ut så kan inte yttra mig om det. 
#202 Tack så mycket :) det med en bild i bakgrunden låter ju ganska smart faktiskt ska testa det 
Mvh. Ida Lundahl
Gillar den nya, tycker dock inte det var snyggt med så mycket spacing mellan bokstäverna i menyn.
#205 Tack, ska tänka på det till nästa gång 
Mvh. Ida Lundahl
#207 Tack, ang. de gröna i hovrern är ett färgstick från bilden nedan i det gröna ;) tänkte allt kanske inte ska vara s/v.
Mvh. Ida Lundahl
#209 Tack så mycket, men gud oj, det är kopieringen från antekningar som gör det så konstigt. Ska rätta till det genast, jag har inte märkt det eftersom jag int läst det 
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Som säkert många har sett så har jag uppdaterat layouten eftersom den förra märkte jag ganska många problem med på skolans datorer och andra så därför bytade jag. Jag kände jag ville behålla det s/v lite fortfarande men ändå ta tillbaka den blå färgen jag använt innan så här kommer en ny layout till.
Allt är inte klart och det är mycket som inte fungerar men jag kände jag ville ha ut den så snabbt som möjligt.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu har jag gjort en ny layout. Jag kände att jag ville ha en ny fräsch layout som ändå var lättnavigerad och inte något avancerat. Jag är nöjd med resultatet och skulle gärna vilja höra vad ni tycker? Om du skulle hitta någon bugg så meddelade det gärna så löser jag det så snabbt jag kan! Den skall fungera felfritt i FF och IE.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Ny layout för 2010. Endast en väldigt enkel, portfolion, beställningsformuläret och länkarna kommer inom kort ut. Den skall fungera felfritt i FF och IE säg gärna vad ni tycker om den.
Mvh. Ida Lundahl

Fint det blev. Men, härmis är du allt som du sa med skuggningen, hehe.
#214 Du har inte patent på spegling och dessutom är den inte lik din. 
Mvh. Ida Lundahl
Snyggt och rent, men jag gillar inte rubrikerna. Tycker att du ska göra dem större alternativt minska letter-spacingen.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
#217 Tycker du? Det var en gammal layout jag hittade egentligen. Den var så som den är nu och så la jag en header bild och lite text under. Det är en ganska vanligt upplägg…
Mvh. Ida Lundahl
Jo, visst kan jag hålla med om att det är vanligt, men det var ändå den första tanken jag fick.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
#219 Jaha, men jag har defentivt inte försökt avlikna dig, jag tänkte inte på någon när jag gjorde den. Och själv ser jag ingen direkt likhet i dom. Jovisst, dom har samma upplägg med har många andra hemsidor också… Jovisst, båda har svart bakgrund men det hade jag bestämt långt tillbaka och det har jag faktiskt bevis på om det skulle vara så.
Mvh. Ida Lundahl

Ida berättade för mig för flera veckor sedan att hon planerade svart bakrund. Sedan visade hon även en print på denna typ.. i somras? Hon har definivitivt inte kopierat, hon kan skicka filen så du kan kolla på skapandets datum så du ser att hon inte kopierat.
Jag har inte påstått att hon har kopierat, jag bara tyckte att det liknade den jag håller på med. Jaja, jag ska inte lägga mig i mer.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Tycker layouten blev snygg och praktiskt men den ser väldigt bekant ut. Du spelar ofta påväldigt säkra kort vilket är lite trist, skulle vilja se en layout som är 100% du och som inte är lik någon annans.
Medarbetare på Hästfoto.
#223 Tack så mycket. Jo, den är enkel och kanske inte så vågad men jag tänkte mer att jag skulle ha den tills fotosäsongen sätter igång igen och då har jag också tid på mig att komma på en ny layout 
Mvh. Ida Lundahl
#225 Vad menar du med att kontakt har hoppat ner? 
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu har jag ännu en gång en layout som är ny, denna kommer till att stanna länge då jag arbetat fram den för att den ska stanna i varje fall en bra bit in på fotosäsongen.
Jag vill gärna höra lite vad ni tycker och vad jag kan ändra så den ser bättre ut.
Om någon har några förslag på hur jag istället skulle kunna lägga upp infromationssida tar jag gärna emot det då jag inte riktigt är nöjd med den såhär.
Mvh. Ida Lundahl
Tycker som sagt att den är jättesnygg, och det fungerar ju bra här nu när du fixat till det där mellanrummet 

Nya designen var snygg, mycket snygg faktiskt!
Dock måste jag säga att det ser ut som om jag har halkat bort bland dina länkar. Vill du inte ha länkbyte längre är det bara att säga till, :)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Ser mycket bra ut! Gillar verkligen den här designen. Enda jag kan komma på att gästboken dels inte passar rent färgmässigt och dels så sticker den blå färgen lite i ögonen - så det hade kanske varit något att fixa? 
Och ang. informationssidan så kunde du kanske skriva lite om dig, lite om din fotografering och lite om hemsidorna så man får en snabb introduktion med den viktigaste informationen? 
Johanna - Instagram
#230 Tack så mycket. Det är fullt möjligt att du har halkat bort, jag har nämligen tappat bort den förra länklistan så det är en gammal som sitter där, jag lägger självklart till dig 
#231 Tack så mycket, ang. gästboken så skall jag fixa det med färgerna där lite. Jag har dock inte hunnit fixa till det ännu. Ja, det ska jag se om jag kan ordna med informationssidan.
Mvh. Ida Lundahl
Riktigt snyggt!
Uppdaterat
Har uppdaterat startsidan och beställningsformuläret lite nu. Håller även på att spåna på en del andra grejer som kommer till att hända på hemsidan. Ni får gärna säga hur ni tycker det ser ut och ta en print screen om något ser knasigt ut 
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Ny layout, jag bestämde mig för att helt enkelt fixa en dropdown meny istället för alla dessa "klicka-vidare" sidorna och när jag ändå var igång så blev det en ny layout. Kritik mottages! 
Mvh. Ida Lundahl