Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 717 ggr
jennyliljedahl
0

Såld bild - sänka pris?

Hejsan allihopa!

Under senaste tävling så fotade jag alla ekipagen, ett av dessa var min kompis. Efter tävlingen la jag ut bilderna, bland dessa la jag ut även dom lite mindre bra på min kompis & tänkte "Det kan vara kul för henne att bara se", men lite senare fick jag in en beställning av hennes pappa på just DEN SÄMSTA bilden. Jag skickade bilden till framkallning (A4) och den blev förskräckligt dålig enligt mig, skärpan ligger helt fel. Hur ska jag göra?

Det känns ju pinsamt att ta fullt pris för en sån dålig bild, särskilt till en kompis som jag träffar varje dag.

Vad tycker ni? Ska jag sänka priset?

Tacksam för snabba svar!

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

jennyliljedahl
0

*putt, behöver svar omgående

Elinormaggan
0

Dom får skylla sig själva när dom tar på den sämsta bilden, det är ju deras val och du bara gör som dom säger :P

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

jennyliljedahl
0

Men bilden är ju ca 400 x 600 px när den ligger ute, klart den ser bättre ut då!

Iaf för det ovana ögat :/

Känns som jag lurar på pengar :(

Elinormaggan
0

Men sänk priset till 3/4 delar och säg att bilden var lite brusig så ni får den för lägre pris eller nåt :P

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

ElinP
0

Om det är en kompis osm du står nära så skulle jag nog ge bort en dålig bild men säga att åt henne att skriva ditt namn om hon använder den på internet och sälja en bättre bild till fullt pris, är det en utskrift?Glad

jennyliljedahl
0

#5 Det är en utskrift "/

Jojaton
0

Tufft läge. På ett sett är det ju deras fel, men det är ju inte så kul reklam heller… Sänk priset lite kanske, och säg att bilden hade lite dålig kvalité så de får rabatt. Eller nått.

Johanna - Instagram

jennyliljedahl
0

#7 Tror det får bli så, men frågan är bara hur mycket? :/

WhoCares-01
0

du kan ju altid erbjuda dem bilden för vad det kostade att göra en utskrift och säga till dem att de gärna får välja en bättre bld istället till fullpris. så skulle iaf jag ha gjort… det kan ju inte kännas kul för dom att få en sämre bild, även om prset är lägre. du kan ju visa din kompis hur blderna ser ut när de har högre upplösnng på din dator så hon själv kan få välja vilken hon vill ha =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

JoyBysen
0

Det kanske är så att pappan har valt en bild som han gillade, och din kompis kanske inte vet vilken han har tagit?

Men jag hade nog pratat med dem och sagt att de kunde få den liite billigare, men tipsat om en av de bättre bilderna istället?

Det kan ju bli stora missförstånd om pappan kanske ska överraska din kompis och tar den bilden han gillade.
Så blev det för min kompis iaf en gång. Hennes syster och hennes mamma tog en bild de tyckte om, och den var riktigt dålig, men eftersom de inte kan något om hästar och fotografering så tyckte de att den var fin.

jennyliljedahl
0

Jag tror jag låter dom få den för priset som det kostar att framkalla den,

& min kompis vet om det, hon ville egentligen inte ha någon bild.