katarinagunnarsson.se
Katarinagunnarsson.se
Detta är min hemsida :). Här lägger jag upp lite av mina bilder. Jag uppdaterar så ofta jag hinner och har lust. Fritt fram att kommentera :D
Uppdaterat
Ny layout och just nu håller jag på att ladda upp flera bilder.
Vad tycks? Jag själv är nöjd.

Jättesnyggt! Var inte så jätteförtjust i den förra med svart och en massa andra färger. Denna blev bra! :D
Jättefin sida med massa fina bilder! 
Kul att du tycker det. Jag tröttnade jättefort på den andra. Den kändes så rörig.
#3 Tack :D
Snyggt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#6 Tack :)

Väldigt många fina bilder!
Vad använder du för objektiv till insektsbilderna?
Mitt kitobjektiv 18-55
Nu ligger det uppe massa nya bilder i galleriet :)

Vilket webbhotell har du? Vet själv inte vad jag ska välja… Och är ditt gratis?
#12 Jag har freewebs. Det är gratis
Kanonfin!
Vill dock att den gråa rutan längst ner (som antalet besökare står i) ska vara vit, tror att det blir snyggare. :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Ny Uppdatering
Ny layout och nytt galleri.
Kommer nog bygga om den snart eftersom själva layouten inte passar ihop med galleriet :P.
Jättesnygg! :)
Uppdate
Ny layout som jag trivs väldigt bra med :)
Kommentarer?
Jättefina bilder! :)
#13 Hur fick du bort all reklam? :o
Den blev jättesnygg ;) Och galleriet var väldans fräckt, =) Även omdet kanske blir lite jobbigt att kolla på bilderna, ^^ Men snyggt var det :)
#20 Det är då hon använder en pekdomän, webb.se.
Jag gillar sidan otroligt mycket, enkel men ändå snygg! Något jag däremot inte gillar så är det galleriet, dt var väldigt svårt att navigera i, och det känns som att det inte gör dina bilder rättvisa.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#19 Tack :) Jag har en liten banner när man är inne på freewebsadressen, men det försvinner när man går in på den webb.se sidan.
#20 & #21
Kul att ni gillade sidan. Jag vet, galleriet är fruktansvärt jobbigt efter ett tag. Jag ska försöka fixa till det :) Har inte tillgång till alla bilderna då vår hårddisk krashade -.-' Men jag får väl försöka fixa det ändå :P
#22 Hmm, för min hjälper det inte fast jag har webb.se 
#23 Jasså? Vad heter din sida?
#24 hannaverheyen.webb.se, fast jag har nyligen ändrat till HTML-läget så där finns ingenting för tillfället. :P
#25 Okej. Kanske det det berodde på då? Om du inte kodade den från grunden helt själv.
#26 Nej det gjorde jag inte.. ^^,
Så alltså om man kodar själv så syns ingen reklam?
#27 Ingen aning XD Det är så för mig iallafall. Testa ;D
TOTALRENOVERAT!
Nu har jag totalrenoverat hela hemsidan och blandannat bytt domännamn.
Jag vet att Galleriet ser konstigt ut och att Arkivet har världens jobbigaste design, men det ska fixas så snart jag får tillgång till min dator igen (den är krashad för tillfället)
Finns det någon snäll Medarbetare som kan byta namn på tråden till: katarinagunnarsson.se

Vad tycker ni?

Katarina: Jätte Fint!, Jag är länkbyte med dig men just nu gör jag ny layout så din nya länk kommer upp när den nya layouten kommer! Som kommer om ungefär om en vecka om det är ok?
Okej, inga problem :)

Vad bra!:)
Jättesnygg hemsida, länkbyte?
#33 Tack :) Visst, jag lägger in din länk direkt.
Jag gör också gärna ett länkbyte! :) Kan ta ett tag innan länken dyker upp bara, renovering + ska på resa imorgon.
Skulle någon Medarbetare kunna byta namn på rubriken?
#35 Visst, lägger upp din länk.

#36 Fixat 
#38 Tack så mkt (: Men nu ska jag komma och gnälla lite ;) Det ska vara katarinagunnarsson.se

#39 Haha hoppsan, nu ska det nog vara rätt 
#30 tack :)
Ingen annan som har lust att kommentera det nya utseendet?
Jag tycker webbsidan är bra upplagd med lätt information att ta åt sig.
Bilderna är dessutom jättefina men jag tycker de borde vara lite större
Ändrade första inlägget så alla webbadresser stämmer.
#42 Tack :)

Tycker också om layouten, kommenterade ju aldrig haha, skulle dock kanske ta bort blom-fjärilsdetaljen vid rubriken, tror hemsidan skulle se stilrenare ut då. Samt som Malin säger lite större bildstorlek, annars mycket snyggt! 
Nu ändrade jag så portfoliot öppnades i nytt fönster. Bättre?
UPPDATERAT!
En helt ny layout är lanserad. Väldigt annorlunda om man jämför med den andra.
Hoppas ni gillar den!

Snyggt! Kanske något stor, skulle inte göra något om du minskade ner den lite grann, saknar kanske en banner och framförallt en portfoliodel! Annars snyggt och välfungerande 
Putt…
Kan inte annat än att hålla med Lovisa på alla punkter.
Jag tycker den är snygg och stilren, aningens stor. Känns även som om du skulle kunna minska menyn lite, men det är nog lite av en smaksak. Portfoliodel saknar jag!
http://www.regret-nothing.com
Portfoliodelen var under uppbyggnad, men nu finns det en.
Funkar det som det ska?
Har nu fixat portfoliot. Vad tycker ni? www.katarinagunnarsson.se
(Jag vet att den är stor, men jag orkar inte lägga all den tiden på att ändra om alltihopa ;), tyvärr)
Putt

hemsidan är mkt snygg :) får man fråga vad det är för galleri du använder?
Tackar!
Det är Jalbum och skinet Simple, om jag inte minns helt fel.
Länkbyte? www.juliawest.weebly.com :)
#57 Just nu har jag inga länkbyten.

La precis upp lite nya bilder i portfoliot.
Men nu fungerar plötsligt inte åäö i min text när jag är inne och ändrar på sidorna (har manufrog). Har bara varit inne och ändrat under Start, och där är "tjänster" i menyn helt konstigt. Ingen som har koll på hur man kommer till rätta med detta?
#59 Jag antar att du kodar själv? Om du byter ut å mot å ä mot ä ö mot ö Å mot Å Ä mot Ä och Ö mot Ö så borde det fungera med alla datorer.
Det kommer alltså se ut såhär i din kod (tog mig friheten att kopiera information):
INFORMATION
Jag heter Katarina Gunnarsson, är 16 år, och går just nu första året på gymnasiet, naturlinjen.
Fotograferat har jag gjort sedan jag 2004 fick min första digitalkamera, men det var inte förrän
sommaren 2006 mitt intresse satte igång på riktigt.
Julen 2006 fick jag min första systemkamera.
Eftersom jag har haft intresse för hästar sedan jag var väldigt liten, föll det sig ganska naturligt att
hästar är en stor del av det jag fotograferar.
Min fritid spenderar jag helst tillsammans med min ponny Mowina, eller bakom kameran.
BILDRÄTTIGHETER
Mina bilder skyddas av copyrightlagen och får inte kopieras eller användas utan mitt tillstånd.
Alla liknande tecken finns på webdesignskolan under sista rubriken, specialtecken.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Ett tillägg till #60 också. Anledningen till att man får skriva å,ä och ö med flera tecken på sådana konstiga vis beror på att den som tittar på sidan kanske inte kör samma "språk" (läs mer om det på wikipedia) i sin webbläsare som du kodar i. Du kanske kodar i UTF-8 (den vanligaste) men den som tittar på sidan har sin webbläsare inställd på ascii, det är då det blir fel. Man kan jämföra det med att låta google translate översätta något från engelska till svenska, motsatt att man gör det själv…
Tack för hjälpen! Det konstigaste är att det alltid har funkat innan, så jag fattar inte varför det ska hålla på och krångla nu 
Snyggt portfolio. Det jag kanske reagera lite på är att bilderna från uställningar hör väl hemma under "Ridsport"?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#63 Tack! Nja det tycker jag väl inte. Ridsport är ju mer ridsport.
Jag löste problemet med åäö.
Det var denna lilla koden som spökade 
som istället skulle vara:
Jag har funderat ett tag på att byta layout. Gillar verkligen den jag har nu, men kan inte bestämma mig!
Jag ska hursomhelst byta portfoliodesign till lightbox eller liknande + fixa informationssidorna som nu är lite halvtråkiga.
Men eftersom denna sidan är stor för vissa (kodade den på en stor skärm och tänkte inte på att den kunde bli lite för stor för vissa) så gjorde jag en liten skiss i photoshop.
Så vad tycker ni? Ska jag byta eller inte?
www.katarinagunnarsson.se - nuvarande design
Den nya var snygg, väldigt stilren. Dock tycker jag det känns som att det fattas något, kan bara inte sätta fingret på vad. Kanske en liten färgklutt eller liknande.
Tycker nog att du ska byta, den nya är mer lättöverskåderlig.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Här kan ni se layouten. Vad tycker ni? Ser det bra ut och funkar det för alla?
www.katarinagunnarsson.se/provlayout.htm
Den enda länken som inte funkar är start, har inte lanserat layouten på sidan än.
OBS:
Nu är den nya layouten lanserad, så den andra länken gäller ej!
#71 Tror det är åtgärdat nu?
#72 Ser likadant ut, tyvärr.
http://www.regret-nothing.com
#73 Ajdå. Får försöka fixa till det. Den mörka linjen borde vara försvunnen dock. Konstigt.
Ingen annan som vill tycka till?

#76 Tack!
Åh vad jobbigt! :S Jag ska ha fixat det ju… Vad har du för webbläsare? Nån annan som har samma problem?
Bör jag byta
mot
?
Upptäckte också att jag har charset="utf-8"> istället för charset=utf-8"> Kan detta ha någon betydelse?
Det vill säga två st " istället för ".
Hur har ni andra?

Du bör nog byta till ISO-8859-1, har för mig att det är den som gör att man kan skriva åäö direkt i dokumentet istället för att ersätta dem med tecken!
utf-8 är rätt, min tagg ser ut såhär och fungerar.
Jag har utf-8 nu, och det ser bra ut för mig. Det är bara mitt mejlformulär som åäö inte funkar i..
Men det funkar inte för er nu eller? Hemsidan åäö alltså.
Fungerar för mig!
Jag har också problem med att mejlformulärets åäö inte fungerar, men det är inget större problem för mig då jag tycker man kan tyda mejlen ändå ;) Och när man svarar fungerar det ju.
#82 Jag har också det problemet och för det mesta går det bra att läsa, men ibland är det lite klurigare :P
Bra att det funkar igen! :)
Vad tycker ni annars om sidan då?
#84 Jag gillar den, den förmedlar en lugn och stillsam känsla, som jag tror är bra för kunder :)
Dock är alla åäö utbytta för mig.. se bild.