Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 1524 ggr
IdaL
0

Vistaprint...?

Hej!

Jag sitter och beställer visitkort på vistaprint just nu, första gången är det till och med. Nu har jag gjort klart visitkortet och sitter nu vid betalningsbiten och det är en del grejer som jag inte förstår riktigt så jag skulle gärna behöva lite hjälp från er som har beställt där tidigare!

Först och främst, det står att alla priser är exklusive moms, så långt förstår jag. Sen så kommer jag till min kundvagn, där står det att jag ska betala "68kr" okej, det är jag med på. Men sen klicka jag vidare till "Kassa" då kommer du upp att jag ska välja leverans tid, det blir "Normal" jag tar, då står det såhär:

"Standard: 14 Dagar - 78,53 kr"

Då är min fråga, är detta priset det s.k. nya priset som jag ska betala eller är det priset som läggs på på dom 68kr? Det står nämligen vid kundvagnen, "Totalpris inklusive moms visas först i kassan där du fyller i dina betalningsuppgifter." Men när jag kommer där man ska fylla i sina kortuppgifter se jag inga priser vad jag betalar för, när får jag se det då? Jag vill ju inte bli lurad och tro att jag betalar 78kr och så dras det av 500kr på kortet..

Sen så står det "Fyll i din faktueringsadress" varför ska man ha fakuteringsadress när man betalar via kort, kommer det läggas till massa summor sen när jag fått min beställning?

Tacksam för snabba svar!

Metinia
0

Jag är rätt säker på att det (78,53 kr) endast är fraktpriset. Har för mig att frakten brukar gå på lite ovanligt mycket på just Vistaprint. Så slutliga priset kommer nog som sagt att visas i kassan, dock var det ett tag sedan jag beställde så jag kommer inte riktigt ihåg.

När jag beställde mina visitkort ifrån Vistaprint så valde jag att ta typ den långsammaste frakten och det kan jag faktiskt rekommendera! Om du inte har väldigt bråttom så kan det vara värt det och det tog inte alls så lång tid som det stod att det skulle göra. Tror att det tog ca 2 veckor (och inte 4 eller vad det nu var som var angivet).

Mari
0

Jag har även för mig att de lägger på fler avgifter för det blir inte samma pris som de går ut med i reklamerna, tex. 500st för 59kr utan det blir dyrare. Jag har aldrig beställt där själv men vi beställde till föreningen jag är med i och då tillkom det några avgifter osv för att de behandlade orden osv.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaL
0

hm.. okej så då blir det en massa extra avgifter Obestämd några tips på någon annan stans där man kan beställa med fasta avgifter?

Anna
0

Beställer själv alltid på Vistaprint och trots avgifter m.m är de överlägset billigast med bäst kvalitet utav de jag tidigare provat.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mari
0

Men vistaprint visar väl alla avgifter som blir innan man behöver betala? Det har jag för mig att berättade när de hade beställt visitkorten till oss. Det var inget som drogs i efterhand

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaL
0

#4 Du som är "van", haha Flört När ser man den totala kostanden? man får väl se det innan man betalar hoppas jag..?

Anna
0

#6 Självklart!

annaattlid.se

IdaL
0

#7 Men när, blir det inget köp när man fyller i kortnummer och sånt? Obestämd

Lagerquist
0

Det tillkommer en massa mindre kostnader så slutpriset blir betydligt högre än vad man börjar med, men som Anna säger så vinner man ändå på det i längden och man behöver aldrig betala för något man inte har godkänt i förväg.

Faktueringsadressen antar jag är samma som leveransadressen? Kommer inte ihåg vad fälten hette haha! Glad

Anna
0

#8 Jag minns inte exakt när, men det är väl ganska självklart att man måste ha fått se den totala kostnaden och även klickat på en "Bekräfta köp-"knapp innan de drar pengarna? Flört Du behöver nog inte oroa dig.

annaattlid.se

Juicy
0

Har beställt visitkort från Vistaprint (och betalat) men fick aldrig hem dem. Dålig kundtjänst dessutom… Får väl ge dem andra chans.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Anna
0

#11 Oj! Dåligt.

Mina har alltid kommit snabbare än den angivna leveranstiden…

annaattlid.se

Tangotime
0

Jag har väldigt bra erfarenhet av dom. Bra kvalité på visitkorten och billigare än andra. Dock är deras tröjor av sämre kvalité.

IdaL
0

Men alltså, varför behöver dom faktueringsadress, dras inte pengarna från kortet när man skriver in kortnr och allt de där? Obestämd Jag är förvirrad… Såg nu vad summan blev! Det var inte alls så farligt Flört

Metinia
0

#14: Det beror väl på hur du väljer att betala? Om du använder Internetbank så borde du inte behöva ange fakturaadress, men när du använder internetbank så gör du ju mer än bara skriver in ditt kortnummer, säkerhetskod m.m. ska ju också skrivas in! Om du vill ha faktura istället för att använda internetbank så lär väl en fakturaadress behövas…

IdaL
0

#15 Men man kan inte välja faktura som betalning.. utan man måste fylla i kortnummer så jagr förstår inte ritkgit. Man måste ändå fylla i faktueringsadressen liksom.. Obestämd

Metinia
0

#16: Okej, det lät ju konstigt… Obestämd

Anna
0

De har väl helt enkelt valt att kalla adressen dit ordern levereras för "faktureringsadress" kanske?

annaattlid.se

IdaL
0

#18 Du har inte fått någon faktura av dom? För man betalar ju via kort..

[Ebfotograf]
0

Om man går till Betalningsinformation så får man sedan skriva in kortnummer mm

IdaL
0

Jaja, nu blir det en beställning där iaf Flört

jojjehanna
0

Håller med Attlid, har beställt därifrån flera gånger och det blir relativt billigt, bra kvalitet och går alltid snabbare än det står. Jag tar nog alltid långsam frakt.

FotoAlle
0

Jag har beställt visitkort i olika format vid flera tillfällen och är väldigt nöjd, likaså deras bilmagneter. Har även beställt reklamblad som jag b lev mycket nöjd med - tröjan däremot är inte superkvalitet…

Rekomenderar deras klisteretiketter :-)

Överlag är jag nöjd med Vistaprint

Tangotime
0

Håller med #23 Dessutom får man en massa bra erbjudanden efter att man handlat där. Oftast betalar man bara frakt och moms på det man beställer då. Dom har ju massor med olika reklam saker!