Kritik - Hästhoppning
Fin bild, skulle dock behövas redigeras för att bli ännu bättre.
Att räta upp bilden skulle vara bäst eftersom bilden nu känns som att den hänger, hästen skulle vara lite mer upprättstående för att jag ska tycka att bilden är jättesnygg.
Jag skulle även ha klonat bort lycktstolparna i bakgrunden och även försökt mörka ner bilden lite fast det kan bli svårt då det vita är mycket överexponerat. Det känns även som du kanske lagt på en aning för stark skärpa, det kan dock vara överexponeringen som lurar mig att tro det.
Annars bra bild, hästen är bra över hindret, ryttaren gör ingen konstig min men hästen ser lite oentusiastisk ut vilket är synd, hoppbilder tycker jag ska uttrycka styrka på något sätt och denna känns lite mesig men på ett bra sätt
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag skulle nog velat ha ekipaget en millisekund tidigare i språnget för att få ur mer entusiasm ur hästen, de ser ofta lite mer "på G" ut då. Nu känns ekipaget även lite "hängande".
Bra komponerat och bra rent tekniskt.
Känns överskärpt och även överexponerad, iallafall på gränsen till för ljus. Något sned, prova räta upp den.
Jag vet inte vad det är men något med kompositionen stör mig, tror det är att bakdelen inte är med. Jag förstår tänket men på denna vinkel (snett framifrån) hade jag nog velat se hela hästen. Om du fotat mer från sidan hade jag nog gillat mer att du klippt bort lite.
Men en fin bild!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Tack Anna och Mari! :) Ska ge den en omgång i Photoshop och inte min vanliga basics redigeringen som är "true orginal typ".
Den blev överexponerad då molnen lekte jage, ena sekunden molning precis när man ska ta bilden kommer solen..
#3 Det där fenomenet med molnen känner jag mycket väl igen 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#4 Kan den inte bestämma sig 3 sekunder före? Haha
#5 Haha precis! Eller helst att det är perfekt väder utan förändringar under hela tiden man ska fota 

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#5 Åh, det vore en dröm!