Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 408 ggr
Neiah
0

Kritik - Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar lite kritik på denna bild. Fotat idag på min ridläger häst Lucky Light :) Fotot är taget med en Nikon D3000, kit objektiv.

Andra gången jag fotar med kameran så blev rätt så nöjd :D

Juicy
0

Den är lite överexponerad och vinkeln är inte särskilt smickrande. Bra jobbat för att vara andra gången ändå!

Använd en kortare slutartid för att undvika att bilden blir överexponerad t.ex. Det står hur man gör i manualen om du inte vet hur.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Neiah
0

#1 Tänkte inte på inställningarna, får tänka lite mer nästa gång. Tycker att det är så mkt att hålla reda på x]

josefijn
0

Håller med #1 , men ingen förväntas kunna ställa in o fota manuellt på första gången, men det är bara att öva :)

Neiah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Vet inte vilka inställningar jag fotade med. Tog bara några bilder så att jag skulle få något minne av hästen :)

Slänger in en till bild på han :3

Pramfors
0

Tycker att första bilden hade bra skärpa på själva motivet, men bilden är lite för overexponerad som #1 säger, men inte lätt andra gången man fotar :) tycker ändå du lyckats bra här.

Den andra bilden var bakgrunden överexponerad och själva motivet lite underexponerad, jag fick en känsla av att hästen vart för mörk, men även här ligger skärpan bra, lite tråkigt uttryck av hästen också, men timingen kommer så småningom :)

Neiah
0

#5 Fotade inte manuellt på bilderna utan fotade bara. Min pappa hade snott kameran för att fota när jag red & jag ändrade inget :)

Expondering, det menas väl typ ljus/färg eller något? *lite trög*