Kritik: Falsterbo
Vill gärna ha kritik på denna bilden som är tagen nu under falsterbo veckan 2010.
Det är Malin Bayard på bilden som hoppar sitt framtidslöfte i en 140, tidshoppning, tror hon fick åtta fel allt som allt..
Vad tycker ni om bilden?
Fint ljus, bra skärpa och fina färger.
Tycker det är lite trist att bilden är tagen uppifrån och hade gärna sett en något tidigare del av språnget, nu ser ekipaget "hängande" ut. Hade nog kanske önskat ett något piggare uttryck hos hästen för att ge bilden det där lilla extra.
Sedan skulle jag öka kontrasterna något och kanske lägga en vinjettering för att rama in.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Jag satt på läkatren lite högre upp så vinkeln var inget att göra åt då det är så jobbigt att trängas där nere..
Hittade även en annan intressant bild, som verkligen fokuserar nära:P

Annas punkter tycker jag gäller på båda bilderna, bra färger och kontrast. Bild ett saknar glöden och vinkeln gillar jag inte direkt, men den funkar!
Bild två saknar jag ett halvt huvud på, verkligen synd att du kapade av det kanske stått lite mer i jämnhöjd med hindret också tror jag skulle blitt bättre. Skärpan på bilderna känns ganska liten då du förminskat JPEG? Lägg till lite skärpa i Photoshop så kommer bilderna "kännas bättre" framförallt bild ett.
När man fotar på just Falsterbo, fota inte på läktaren stå gärna brevid läktarna det gjorde jag förra året då du får ett över perspektiv om du fotar på läktaren.
Första bilden - trevlig bild, bra skärpa men mer kontrast behövs, Sedan så är den i mitt tycke för tajt, hade velat se mer av hindret.
Andra bilden, bra skärpa, men överexponerad. Synd med det avkapade huvudet och otur med den extremt stökiga omgivningen/bakgrunden.

Haha, det känns som att jag inte varit ute och fotat så mycket tävling, för vad jag ser är ryttarnas ansiktsuttryck - Malins nästan hysteriskt spända blick, och killens gapande mun, vilket jag tyckte lyfte bilderna rejält!
Sen är väl det mesta redan sagt ^^
Johanna, medarbetare på Hästfoto iFokus
#5 haha, jo men visst:)
men nu har jag också vart ute på tävlingar i snart två år och när en vecka med bara tävlingar stod framför ville jag variera bilderna och testa nya vinklar och gå "för nära" ibland!