Kritik: Hopptävling
Gillar bilden i #0 bäst :) Skulle dock försöka ljusa upp bakgrunden (så att hästen framträder mer, nu dras min blick till byggnaden ist) lite grann, annars älskar jag den bilden^^
Alltid Oavsett
#3: Tack så mycket, håller med dig om byggnaden ;)
Överlag har du lyckats bra med skärpan :-)
#0 är den tekniskt bästa bilden, men lite mer kontrast vore inte fel.
#1 hoppbilder bakifrån är svåra att få bra, Du har lyckats fånga hästen fint i språnget men kapat ryttarens huvud vilket inte är bra. Samma sak här som i förra - lite mer kontrast i gråskalan.
#2 i mitt tycke gällande som hopptävlingsbild den bästa av de tre, men den är väldigt sned och den skulle tjäna på något tajtare beskärning. Och än en gång - kontrasten
Men bra gjort för att vara första gången, nu kan du bara bli bättre.
Mvh
FotoAlle
Tack för all kritik, det uppskattas gärna mer! =)
Tänk även på hästens gångarter. Rätt del av språnget gör mycket för en bild. #0 har en tendens att se lite framtung ut. Tror det finns en artikel om det här på hästfoto. :)
Enligt mitt tycke så har du inte lyckats fånga "rätt" språng i #0, hade sett bättre ut om du hade fått en bild när hästen har benen precis under sig, alltså när det ser ut som att den bär sig och är mer samlad.
#1 håller jag med ovanstående att det var synd att huvudet kapats.
sen #2 vart den bästa tycker jag vad gäller språng och att hela ekipaget kom med, dock hade du kunna tagit bilden någon sekund tidigare, men bra fångat ändå :)
Vad gäller alla tycker jag även där som ovanstående att kontraster hade kunnat varit bättre.
Hallå! Fotat på trs ryttarsällskap? Lite kul faktiskt, hade inte väntat mig att se bilder från min hemmaklubb här =) Fina bilder, också måste jag ju undra. Har du möjligtvis några bilder på mig, red en fjording i första klassen?
Detta blev lite OT, ursäkta.
#9: Du kommenterade min blogg va? :)
Jag har svarat via din blogg
Jag bor i Växjö, så jag fotar hopptävlingar, dressyr runt växjö, säg bara till om du vill att jag ska fota dig :)