Kritik: Dressyrtävling
Fotade mina första säl-bilder på en dressyrtävling idag! andra gången jag säljer bilder. Är rätt nöjd med dagens resultat, men vad tycker du? Kontruktiv kritik skulle vara guldvärt av alla ni duktiga hästfotografer!

#0 Bra steg! Man ser också att koncentrationen är hög vilket är positivt. Hade dock velat ha mer luft framför hästen eftersom det är dit den rör sig, som du har i de andra två bilderna. Det blir mycket "död" luft i bilden annars. Bilden är även lite sne och har ett överhängande röd/gul-stick.
#1 Även här bra steg, men ekipaget ser inte lika samspelta ut vilket drar ner intrycket. Bra komposition men även här är bilden lite sne och med ett röd/gul-stick.
#2 Härligt uttryck! Ekipaget ser samspelt ut, även här bra steg. Bättre färger! Lite kluven angånde kompositionen, kanske lite felaktig vinkel vilket gör bilden svårkomponerad. Tycker ändå du har lyckats bra! Saknar lite skärpa.
Tycker du har jobbat bra!

#3, tack så mycket! Jättebra kritik du gett, verkligen! :)
På bild 0 känns det som hästen är på väg ut ur bilden, där är 1 o 2 mkt bättre. Fina färger på alla bilder, däremot gillar jag inte bild 3 iom att man ser domaren i bakgrunden, det drar ner rejält. Annars kan jag stämma in i föregående talare ganska mkt.
#0 Steget har du fångat perfekt. Däremot som Lovisa sa, så sätter sig det där röd-gula ljuset sig rakt i ansiktet på ryttaren. Ser även liite sne ut. Men riktigt bra jobbat.
#1 Den här har jag ingen kritik på förutom att bilden ser lite sne ut.
#2 Steget är bra men det hade varit snyggare om det hade varit tvärtom med benen.
Bra jobbat! =) Hur många bilder sålde du?

Taack för all kritik! :)
fick sålt typ 15 bilder på plats ^^