Namnstämpel på bild
Hejsan! Jag undrar hur ni gör, ni som säljer bilder / laddar upp massa bilder osv efter t.ex en tävling. Jag själv är riktig nybörjare då det kommer till försäljning, och jyst nu så redigerar jag alla bilder i photoshop, bara för att sätta på stämpeln. Detta gör att det kan ta föler dagar att få upp bilder från en 2 dagars tävling tillsexempel.
Så nu undrar jag om det finns nått lättare sätt?
Jyst nu laddar jag upp mina bilder i pixbox.
Josefin
Picasa är smidigt, då man kan ladda upp många bilder samtidigt + sätta namnstämpel på alla samtidigt.
(:

#1, tack för tipset! Var hamnar stämpeln? täntke att man sätter ju stämplar för att förhindra bildstöld, tänkte så de alls är till nån nytta ;)

Vad är picasa för något?
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Nu har jag laddat ner de men hur går man tillväga för att få en stämpel på bilden?
har bilder från en körtävling och det är massor :)

En nackdel är ju att de rör till på den vanliga hårddisken!
Picasa sätter däremot namnstämpeln i kanten på bild och kan lätt beskäras bort om man vill det. Ett annat tips är att använda sig av funktionsmacro. Det tar lite längre tid men går faktiskt relativt smidigt och man kan skydda sina bilder lite bättre.
http://www.regret-nothing.com
Eller så skapar du en pensel med ditt namn/logga - då kan du lätt styra storlek och grad av genomskinlighet.

Grejen är ju att jag skulle vilja få det att gå snabbt, utan att ta upp varje bild i photoshop..

Jag gjorde såhär
#10 - man kan skapa actions i CS som hanterar stora bildflöden, kruxet är att jag inte vet hur.
Ska ta Moderskeppets kurs i actions och droplets så att jag själv lär mig.

#12, bra idée! :)