Kritik - mchs
Skulle vilja ha lite kommentarer och kritik på foton jag tog under helgen när det var Malmö City Horse Show.
Samtliga har fått en grundredigering i photoshop elements.
Bilderna är tagna med en vanlig, usel digitalkamera med ynka 6 megapixlar, inget halvmetersobjektiv här inte alltså, och det var dessutom första gången jag fotografera hoppning 'seriöst'.
Så det är inga lysande bilder, men ni kanske kan ge mig lite tips i alla fall?

Sista hoppbilden. Tog många många fler men de flesta (och alla de bästa, såklart!) är för stora för att ladda upp, och jag orkar inte förminska dem nu.

Vi har satt en gräns på max 4 bilder per kritiktråd.
Bifoga gärna filerna istället för att infoga dem, så man kan se dem i större format.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
#5 Oj, då blev det visst en för mycket 
Du kanske kan ta bort den sista?
Och ska bifoga i fortsättningen, bra att du sa det.
Gillar nog den första bilden mest :) tycker du har fått ett intressant ljus där som jag gillar, dock tycker jag inte så mkt om själva postitionen av hästen…inte på någon utav bilderna tyvärr….enligt mig blir bilderna som bäst när hästen har ett språng precis ovanför hindret eller när den precis "lyft" från marken…helst snett från sidan.. bilder framifrån kan bli fina, men det är svårt att få själva ekipaget att se bra ut då.
Den andra bilden du lagt upp är alldeles för suddig på själva motivet och för skarp i bakgrunden, nu vet jag inte om du ville ha en rörelseskärpa på hästen eller om det vart så..men kanske inte är det mest smickrande ^^
Annars tycker jag att trots att de ser ut att ha varit dåligt väder, att du fått till relativt bra färger och skärpa i samtlige,,förutom den andra bilden.
Så mina tips till dig blir att tänka på hästens position och på vinkeln, samt att försöka förhindra rörelseskärpan som kan uppstå vid snabba rörelser (stativ kan vara till nytta) :) lycka till!
#7 Tack!
Jo jag vet, men än sålänge är jag glad om jag lyckas ´ta när hästen är i luften :p Nybörjare du vet ^^
Den andra bilden vet jag är hypersuddig, men så blir det ibland -.-
Jo, jag vet att framifrån inte blir särskilt bra, men det var packat med folk överallt så vi kunde inte precis välja plats att stå på.
Äsch då, nu låter det ju som att jag bara kommer med en massa ursäkter .. 
hehe nee då, alla har sina ursäkter ;) men de finns ju charm i bilderna också…och för att vara ny inom området tycker jag du ändå lyckats bra :)
#9 Haha ja ;) Och tack!