Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 1023 ggr
hallonsmackis
0

Kamerainställningar?

Har en Canonkamera och gillar att fotografera. Någon som vet bra inställningar när man ska fotta hästar och så? =) eller över huvudtaget någon bra sida? för canon inställningar? :D

Juicy
0

Inställningarna beror helt på ljusförhållandena. 
Är du osäker på hur din kamera fungerar rekommenderar jag dig att läsa din kameramanual.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

hallonsmackis
0

om man inte har fått med någon då? :)

Juicy
0

#2 Köpt begagnat?

Googla på "manual Canon xxxx" fungerar nog också.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Diizkmedel
0

Om du är ute och det är relativt ljust ute ska du använda sport (den springande gubben) och om du är i ridhus… Ehm.. då kan du oxå ha den, men då måste du ha ett bra objektiv. Annars har jag inte häller listat ut det :P Vilken kamera har du?

That that don't kill you can only make you stonger

ssofia
0

Vad är det för modell på din kamera? Det är helt omöjligt att hjälpa till om man inte vet vad du har för kamera! :)

hallonsmackis
0

Tack för tipsen! Jag har en Canon EOS 400D om det är till någon hjälp ;D

EmelieJolly
0

Det finns väl inga speciella canoninställningar? Och man kan inte svara på din fråga när du skriver att du vill ta bra bilder på hästar. Du måste skriva om du ska fota när det är ljust ute eller fota i ett mörkt ridhus eller hur du nu vill fota. Först måste du nog lära dig att kunna använda rätt slutartid, bländare och iso. För att kunna ta en bild på en häst som till exempel galopperar så måste du ha relativt hög slutartid om du vill få hela hästen skarp. Och att ´sätta kameran på sportläget´ var inte ett så bra svar, om man inte vill hålla sig på nybörjarnivån. Och sportläget brukar heller inte bli bra om man är i ett mörkt ridhus. Man får allra bäst bilder när man fotar manuellt, om man vet hur man ställer in inställningarna förstås.