Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 06-kritik-övrigt
Läst 1317 ggr
[hilevij]
0

Kritik - Morganriks 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var det ju ett tag sen det var morganriks, men kollade igenom fotona och skulle gärna ha lite kritik på följande fyra. Den enda redigeringen är att de är förminskade, att jag har beskärt några av de och att jag har sattit dit loggan. Kameran är en kinon d50 och objektivet ett 70-300mm.

Det var första gången jag fotade i ridhus, och det var väldigt dålig ljus, men det var riktigt kul att fota i ändå, för det fanns mycket att ta sig hjälp av, blandannat den underbara stora spegeln och de skrikigt färgade väggarna. Jag hoppas att just du (oberoende av erfarenhet) har lust att säga något litet om iallafall något uttav fotona :] Det är väll mest smaksaks bilder, porträtt har ni väll sett förut ;)

Men som sagt, helt nya marker för mig när det gäller miljön, och jag var helt beroende på iso:n. Hoppas på bättre väder på nästa års morgan riks så att det hålls ute :]

[hilevij]
0

En liten idée som flög in i mig, jag är 100% medveten om att pållen inte är i fokus, han är bara ett objekt i förgrunden :3

[hilevij]
0

En av de bilder som jag bara inte kan släppa, även om den är helt fel på flera sätt. Blir kul att höra era åsikter om mina foton :]

[hilevij]
0

Konstigt nog "hittade" jag inte den här bilden förrän idag, och nu är jag stört förtjust i den.

[hilevij]
0

Och den sista, har börjat ta liknande bilder med djur och sånt någonstans i bilden fast med mkt miljö.

Jag vet att det blev rättså många bilder, och tro mig, jag har begränsat mig så gått det gick, men som sagt. Jag kräver inte att någon ska sitta och skriva utförlig kritik till var och en av bilderna, men jag skulle gärna höra vad ni tycker om kanske era favoriter eller de ni verkligen inte tycker om? 8dock är utförlig kritik välkommet med öppna armar)

[hilevij]
0

sry, såg nu att det var gräns på fyra bilder Tyst Jag hade för mig att det var gräns på fem. Jag kan verkligen inte välja ut någon, men kan ni inte bara ignorera en uttav bilderna?

FotoAlle
0

Den sista blev min absoluta favorit - trots att den är sned!

Gillar att du generellt jobbar kreativt med kompositioner och vinklar :-)

[hilevij]
0

#6 Åh tack! Det var kul att höra :]

selfrejection
0

Jag tycker också om dina kreativa vinklar och kompositioner, det är inte bara "här är en häst", utan lite mer vad händer runt omkring. Bra bilder tycker jag! Allt måste inte vara tekniskt rätt.

[hilevij]
0

#8 Oh, nu blev jag ännu mer glad! Jag har tröttnat lite på det här som du nämnde, "här är en häst", som kanske märks lite på mina bilder ;) Men visst tar jag ju även sådana bilder, men det är inte alltid de läggs på minnet för mig.

[hilevij]
0

Någon mer som har något att säga? :]

WhoCares-01
0

lite rörigt men intressant och fantasifullt =)

de två första bilderna kan jag ärligt säga atyt jag inte gillar särskillt mycket. de kändes som "oj tog jag en bild där?" om du förstår vad jag menar. men det känns som att du leker fram nya möjligheter och det är en förmåga som det numera känns som att jag saknar helt.. för mig är du klart en förebild inom det kreativa tänkandet och de tre senare bilderna tycker jag är väldigt roliga att se på =) man blir lixom intresserad och nyfiken på dem.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3