Canon EF-S 55-250mm,F/4-5.6, IS
Någon som har det objektivet?
Är det prisvärt?
Väljer mellan detta , Canon EF-S 55-250mm,F/4-5.6, IS och detta, Tamron AF 70-300/4-5,6 Di till Canon.
Alla tips och råd tas emot tacksamt
Jag har en Canon EOS400D
Nu har jag ingen canon, men jag hade nog valt canon objektivet, dels för att det har IS= bildstabilisering, vilket inte tamronet har, och sedan för att det har en mycket trevlig brännvidd om du tänker använda det till hästfoto. 
Jag har också hört att Tamron objektivet ska ge en del kromatisk abberation.. Det är ett slags lila/blått skimmer som uppstår där det finns stora kontraster på bilden.
Tack för ditt svar. Får ta och sätta mig och läsa på en del för det är ju en hel vetenskap om de här objektiven 
Japp, det kommer att bli en del hästfoto och en del på hundar.
#3 Har beställt ett sådant nu
Du får gärna lägga in någon bild du tagit med det
Jag har Canon-objektivet. Mycket bra för sin prisklass, helt klart värt priset. Vill du se bilder jag har tagit med det så är nästan alla bilderna på min hemsida tagna med det, dock visar bilder för det mesta endast hur duktig fotografen är och inte objektivet i sig. Men ibland kan man ändå se vad objektivet kan prestera, :)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
wow vilka fina bilder.
Jag har en hel del till att lära mig när de gäller att ta kort men de är bara ut och "leka" med kameran sedan 
Idag har jag fått hem objektet och en av de första bilderna blev denna (har inte hästarna hemma just nu så jag kunde itne ta kort på de)
#9 Så här långt är jag nöjd. Det är lite att lära sig hur man ska få till bästa bilden men det kommer nog snart tror jag. Ska iväg och ev kolla hopptävlingar i helgen så då ska kameran med så får vi se vad det blir där =D
Hej!
Vi har en tamron till 200mm men vi började fundera på något till 300mm. Jag läste om sigma eller tamron men både verkar vara dåliga vid 300mm… jag har inte mer än 3000 att betala ett objektiv… jag blev tipsad om canon 55-250mm och läste att du hade tänk dig ha det eller har det redan. Hur är den? jag tänker köpa den men kommer jag inte att sakna dessa 50mm till? kan det vara en skilland mellan att ha till 200 och 250?
tack för all tips!
marta
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än att jag är väldigt nöjd med Canon objektivet.
Här är en bild till ( av många) jag tagit med det 
Och en till…
Hur är den på max zomm med skärpa?
Har jag inte testat ännu. Kan försöka göra det en dag. Har blivit mest blommor än så länge och kort på mina hundar.
hur är af då? vi har tre hundar som springer fort
Jo det är bra. Jag ska bara lära mig att hantera kameran och objektivet när det är rörelser på motivet

snälla fler bilder :D Och om någon har ridhusbilder med detta objektiv så blir jag jätte glad om ni kunde lägga upp dem och berätta lite om hur det är att ta kort med det i ridhus :)