Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 670 ggr
Finskis
0

Vilken systemkamera ska man köpa?

Jag har nu ägt min digikamera (sony cyber-shot) sen vintern, och nu skulle jag snart vilja köpa en systemkamera :) Det skulle då bli min första systemkamera, så den bör vara ganska lätt att förstå :) Har hört bra saker om Canon EOS D400, någon som vet nånting om den kameran, eller om någon annan som skulle passa mig? :D

Finskis
0

Någon?

Jojaton
0

Det finns massor med nybörjar kameror både från Nikon, Canon, Sony, Pentax osv. Åk till en fotoaffär eller typ Elgiganten och se vilken du trivs bäst med!

Canon eos 400D har ersatts av eos 450D.

Johanna - Instagram

Anfa
0

Tror att 450D:n snart ska sluta också… Vill du ha en Canon så är ju 1000D:n en kamera i den billigare prisklassen, vill du satsa lite mer pengar så finns ju Canon eos 500D och 550D.

Nikons kameror i den billigare prisklassen är Nikon D3000 och D5000, vill du satsa lite mer pengar så är väl Nikon D90 nästa kamera :)

De andra märkerna har jag inte koll på alls, men som Jojotan säger så är nog det bästa att åka och känna på kamerorna.

Lycka till Glad

my-real-life
0

#3 är 500D en bra kamera? :)

Jojaton
0

Ja, Canon eos 500D är en bra kamera. De flesta kamerorna är bra, speciellt de från de större märkena.

Johanna - Instagram

my-real-life
0

wiie :D det är bra då ska jag nog sattsa på en sådan eftersom jag också vill kunna filma :D