Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 17-köpråd
Läst 997 ggr
S-ylvander
0

Vilken Kamera?

Hej!

Jag undrar om några här vill rekomendera några systemkamror som är bra och tar bilder i snabb fart utan att bli suddig om man säger så? Den ska kunna fota hästar i hagen på tävlingar osv..

Skriva gärna kamera, pris,affär.

kAN EV, TÄNKA MIG EN BEGANGAD kamera i bra skick.

Tack på förhand!

kaka1234567
0

De flästa kamerorna jag har provat är gätte bra. De fins ingen kamera som spesialiserar sig just på e sak. De fins ju instaleringar/program  du kan vällja på kameran beroende på vad du fotar .

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

FotoAlle
0

Alla moderna digitala systemkameror klarar det du vill göra. Det är i slutändan fotografen det kommer an på. Självklart har både kamera och objektiv en viktig del i det hela också.

Kolla på exv. Fotosidan, där har de massa rescensioner av olika kameror,

I tidningar som Kamera och Bild och Digitalfoto så brukar de ha stora tester av alla kameror - det är också ett tips.

EmelieJolly
0

Jag rekommenderar verkligen nikon d90. Den hanterar brus jättebra så du kan ta jättefina bilder i mörkt ridhus m.m. Den kan också filma i HD :)

Juicy
0

I vilken prisklass hade du tänkt dig?

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Elinormaggan
0

Jag tycker inte det är Cameran det hänger på utan fotografen!
Man kan köpa en jätte bra och dyr camera men om man inte kan den så blir det inga bra bilder!

Och jag tror det är det många gör fel på =/ DÅ jag själv vet att min Camera är jätte bra (Canon EOS 500D) Men jag är dessvärre sämre =P

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

kaka1234567
0

Jag har en sämre kamera men jag tar fantastiska bilder med den.

_Mvh kaka
_

Elinormaggan
0

#6 DÅ är du ett bra exempel på att du kan din Camera och vet hur du kan hantera den och det leder till mkt bra Bilder =D

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

kaka1234567
0

Nja de ärr inte min den låna jag bara idag emn jag har heller alldrig haft de . men jag brukar få bra bilder för jag övat på mosters kamera och idag låna jag min här är en bild på mamma och lilla syran.

jag ska nog köoa canon eos 550.

För canon eos d1000 va nästan för lätt.

_Mvh kaka
_

S-ylvander
0

Problemet är inte att jag inte kan fota, för jag kan ta mycket fina bilder inte för att skryta då. Men min gammla systemkamera är inte riktigt en systemkamera ja ni fattar x)

Jag vill hitta en billig kamera + en som är bra och går att filma med.

olympiathurfjell
0

Jag ska snart sälja min Canon EOS 450D om det kan vara av intresse?

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Pramfors
0

Oavsett vilken kamera du köper så kan du fota bra bilder som blir skarpa..Men man måste veta hur man hanterar inställningar för olika evenemang, ljus och lägen m.m, t.ex jag har en Nikon D3000 vilket är en "nybörjar" kamera, jag fotar alltid manuellt och försöker jobba fram mina bilder.

Men skulle nog rekomendera dig en nybörjarkamera, om du inte är van vid systemkameror, för inställningarna kan vara jobbiga, när jag köpte min så tyckte jag att jag visste det mesta, jag överträffade min förmåga, men tillslut insåg jag att det inte alls var lätt.

Så en nikon D3000 eller canon 1000D, dom är relativt billiga och är lätta att lära sig och tar bra bilder.

Denna kommentar har tagits bort.
Rhona
0

Att ta bilder på hästar i rörelse och få dem skarpa hänger på något i kameran som kallas slutare. Om kameran är ett öga är slutaren ungefär som kamerans ögonlock. För att förklara enkelt: Så länge ögonlocket är öppet så skapas bilden. Om hästen hinner röra sig under tiden ögonlocket är öppet, så blir hästen suddig på bilden. Alltså måste man ha en väldigt kort slutartid om en häst i rörelse ska bli skarp.

Man kan ställa in slutartiden (tiden slutaren är öppen) på alla digitala systemkameror, och på vissa avancerade kompaktkameror.

Kamerateknik kan verka krångligt i början, men bilderna blir mycket bättre när du kan lite om det, och tar kontroll över hur kameran fungerar. Så ett tips är att investera i en bok eller ännu bättre, om du känner nån som är bra på fotografering som kan visa och lära dig.

Johanna, medarbetare på Hästfoto iFokus

my-real-life
0

#10 hur mycket säljer du den för? :)

FotoAlle
0

Det handlar inte bara om att behärska tekniken någorlunda- utan det absolut viktigaste är bildseendet.

Det spelar ingen roll hur fin kamera du har om du inte har bildssende.

En fotograf med ett välutvecklat bildseende tar bra bilder, oavsett vilken kamera man sätter i händerna på dem.

Anfa
0

450D:n kan väl inte filma? :P

Nikon D5000 samt Nikon D3100 kan filma och ligger kring 5000-6000 :- tror jag :) Annars är ju Canon eos 1000d en kamerai den billigare prisklassen, men den kan inte heller filma :P

Pylva
0

Jag fotar med min Canon EOS400 D som jag rekomenderar starkt.