Nikon D80 vs. D200
Jag har funderat på att byta upp mig, men frågan är om det är värt att byta upp sig från D80 till D200?
Vad tycker ni?
Eftersom jag bara kör på manuellt tänkte jag att det är lika bra, och jag tänkte köpa D200 först, men det blev en D80, och nu har jag fått ett bra erbjudande.
Har dock inte pengar till en D300, annars hade jag verkligen satsat på en!
Jag hade fortsatt spara till du hade mer pengar.
#3 Jag ska spara till ett nytt objektiv istället.
Plus att jag kommer tjäna på det, har hittat en D200 + ett objektiv för sjukt bra pris, och det finns en som vill köpa min D80 för nästan samma pris, så jag förlorar inget på det 
#4 Då är det ju bara att köra på :)
#5 Ja, precis!
eftersom jag inte förlorar på det så spelar det ju ingen roll, plus att jag får den kameran jag egentligen ville ha först 
Ser ut som att du redan har bestämt dig, fast hade det varit jag så hade jag sparat en stund till och köpt 300 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#7 somsagt, ska spara ihop till ett riktigt objektiv istället och så har jag en häst som behöver lite nya grejer snart
haha
Nu är jag lite osäker, min d80 säljs idag, och nu har jag funderat, undra om det är värt att spara till en D300.. kommer dock ta ett tag att få ihop pengar till en..
#9. Jag tycker det!
#10 Tror nog det blir så!
#11 Vet inte, en kille som är intresserad nu, får se vad han bjuder :) kan berätta sen när den är såld.
#12 Synd att jag var lite sen, hade gärna velat köpa…
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#13 Fortfarande inte såld, PMa om du fortfarande är intresserad!
Tror tyvärr inte jag har råd nu när jag räknade hur mycket jag hade ;)
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Säljer en Nikon D200 om du är intresserad!
Har funderat ett tag nu, och jag tror jag behåller min D80 ett tag till och tror att jag lägger pengarna på att laga mitt 80-200 objektiv istället, känns mer värt faktiskt! :)
#18 Tror inte jag heller, känns som att ha ett bra objektiv är roligare, annars får jag ha mitt lilla fasta 50mm att "leka runt" med ett bra tag innan jag får råd med ett nytt.. 
Har själv en D200, men hade jag varit du så hade jag nog - precis som andra säger - sparat ihop till en D300 istället. Tycker att det är en viss skillnad på dem.
Personligen börjar nog min gå mot pension innom en snar framtid, och jag kommer definitivt ta tillfället i akt att göra ett rejält byta uppåt när den dagen kommer.;)