Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 914 ggr
Kjaerran
0

Hästfoto -ge kritik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade vårt betesutsläpp i somras, och skulle gärna vilja ha lite kritik till denna bilden. Alltid bra att få något att tänka på, då alla ser saker olika :)

Ginnie
0

Gillade denna bild skarpt! Fin kontrast och vinkel, bra skärpedjup. Undrar dock hur det skulle bli att inte ha hästen lika centrerad utan antingen lite mer till höger eller vänster. Är det ljusa nedan till vänster vatten? Skulle kanske kunna klonas bort. Men mycket fin som sagt!

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Kitty41
0

Gillar den jättemkt, lagom mystisk på något sätt, och vacker!
Men jag säger liknande som nr 1, dock skulle jag vilja ha hästen mer till just vänster i bilden (så att man har tomrum åt det håll som hästen blickar åt), det tror jag skulle ge en väldigt häftig effekt. Dessutom försvinner då vattnet och backen kommer nog att ligga väldigt bra i bilden.

Älskar att du har med mycket himmel i bilden, det gör en mycket fin känsla :)

Kjaerran
0

Tack så mycket! Kan ju säga att detta var en äkta "moment"bild, så jag hade tyvärr inte så mycket tid på mig att tänka och måla upp den i huvudet. Det är en sjö till vänster, som jag faktiskt inte tänkt på, men nu när ni nämner det så ser jag det tydligare, haha :D

Åter igen, tack så mycket, alltid bra med kritik! :)

superboy77
0

Intressant bild och cool efterbehandling. Jag kan inte riktigt sätta ord på vad men känslan som bilden förmedlar gör att jag gillar den.

Mari
0

Vackert! Jag håller dock inte med om att vattnet ska klonas bort, det hjälper till att få ett djup i bilden vilket jag tycker är jättebra

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se