Bra logga?
Har suttit och fixat lite loggor i Gimp 2 nu, och tänkte visa den jag tycker blev bäst. Tror ni att den är någon som blir bra? Ni behöver liksom inte ge någon specielll kritik, säg bara vad ni tycker..
Skickar med en bild med loggan på, visserligen ingen bild på en häst… 
(Visste inte vilken grupp jag skulle lägga inlägget i, flytta om det blev fel)
Jag tycker att en sådan logga förstör hela bilden. En liten diskret logga räcker om man vill ha det.
Ska bilderna från exempelvis en tävling säljas så släng på en fet logga över hela för att undvika stöld.
Säger som #1, en diskret logga är att föredra. Skulle också lägga underrubriken kant i kant med den andra texten för att få en stilrenare look.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Du frågade om det var en bra logga, svaren du har fått ger ingen feedback på just det, utan snarare om hur den gör sig på bilden i frågan.
I mina ögon är det inte en renodlad logga du har gjort, om du tar bort texten om copyright blir den bättre.
Saxat från Wikipedia:
En logotyp, (från engelskans logotype) ofta förkortat till logga, är en symbol eller grafisk bild som symboliserar ett företag, en organisation eller representerar ett varumärke. En logotyp består oftast av en symbol kombinerad med företagsnamnet i en specifik stil och färg; ibland endast av en stiliserad version av företagsnamnet.
Din logga är egentligen bara en text, typsnittet är ett standard.
Min logga är mitt företagsnamn, men bara när jag använder det typsnitt som är karkateristiskt för loggan, annars bara företagsnamnet. Förstår du hur jag menar?
Det är svårt att göra en bra logga, men när du väl har gjort den så kan du använda den på flera sätt.
Lycka till