Kritik: Nordsvensk
Jag vill gärna ha kritik på denna bilden :D
Fotad med
Nikon D5000
Sigma 70-300mm
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag är jättedålig på att ge kritik, men kan väl försöka iallafall… Jag tycker att det är lite synd att ljuset bara kommer från ena sidan och att den andra sidan av hästen är skuggad. Annars har jag inget att säga till om, superfin bild! 
#1, tack, men solen var på väg ner så det vart bara sol på högersida x)
-' Malin Hultman
#2 Ja, lite svårt att flytta på solen också ;)
Tycker nog att du skulle gått ner lite längre när du tog bilden, Skulle nog tagit av grimman också.
Annars tycker jag att ljuset gav en riktigt mysig effekt och ögonen var bra lovley och drar verkligen till sig blicken :)
Alltid Oavsett
#4, lite svårt då jag ej äger hästen och jag stod utanför en hage där staketet va otroligt högt upp :S Så hade jag böjt mig ner hade kameran blivit sen :S
-' Malin Hultman
#5 Okey :/
Alltid Oavsett
Underbart ljus och en vacker häst. Bakgrunden är ganska rörig, men det är ju inte alltid man kan göra något åt. Däremot så stör texten på vänstersidan så pass mycket att den i mina ögon nästan förstör bilden :-( Jag trodde först att det var en stolpe eller något liknande.
Bilden skulle även tjäna på att beskäras lite tajtare, särsklt nerifrån.
Men Aj lajk!
/FotoAlle
Jag tyckte det var fiffigt med texten då du automatiskt ser till att ingen olovlig person kan använda ditt fota. Något som jag själv alltid försöker tänka på när jag lägger in en logga. I övrigt tycker jag att själva hästen gör sig väldigt bra. Mkt bra skärpa och det blå till vänster ger ett riktigt djup i bilden. Det jag stör mig på är bakgrunden. Det hade varit så mkt finare om du hade haft en lugnare bakgrund alt. bara natur i bakgrunden. Den röda byggnaden förstör mkt av hästens egna fina färger som isåfall hade kommit fram ännu mer. Men ibland måste man fånga ögonblicket i farten och då får man jobba med det man har. Men tänk på lugnare bakgrund nästa gång!
Kika gärna på min blogg där jag skriver om allt inom fantasy!
#8, tack. Ja det e bara lite svårt att ändra bakrund då jag bara fotar hästar i hagar. Men ska med min kompis på hopp/dressyr/mm och fota :D
Men tack för alla komentarer/kritik! :D
Det hjälper mig att bli bättre på mina hästfotografier. :D
-' Malin Hultman
#8 - det hindrar ingen att olovligt använda bilden, däremot så blir det direkt uppenbart att den är olovligt använd.
@ 10 klart det inte gör, men all pr är bra pr eller hur var det? Ingen kan ju klippa bort hennes namn utan att fördärva bilden och det var det som var min poäng.
Kika gärna på min blogg där jag skriver om allt inom fantasy!
#11 - jag håller inte med om att all PR är bra PR, men förstår din poäng :-)