Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 585 ggr
Magganerika
0

Vilken ska man välja?

Jag har ett problem, jag ska välja en kamera men jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa en Canon EOS 500D eller en Nikon D5000.. Vilken är bäst om man ska fota djur och ridsport? Finns det några nackdelar med dom? Borde jag köpa en annan kamera? Tacksam för hjälp/svar! Skrattande

Ni får gärna visa exempelbilder om ni vill!

Pirierika
0

Jag har samma problem! Du verkar i alla fall veta vad du vill ha! Tips: Läs om kamerorna på nätet? Vet att man kan jämföra dem med varandra på Komplett.se :) Snyggt namn förresten!

Metinia
0

Båda är lika bra till att fota djur och ridsport med (egentligen så är det så med systemkameror att de mycket sällan är inriktade på att fotografera just en specifik sak, utan de är rätt allround och fungerar till allt.). Båda kamerorna är jämlika, det enda som egentligen skiljer dem åt är funktioner, vilka som finns och var de sitter främst (knappar, menyer m.m.). Gå och kläm lite på kamerorna och känn efter vilken du tycker passar dig bäst, vilken som passar bäst i din hand och vilken som har knappare på bäst ställa för dig och så. Det är det bästa tipset jag kan ge, :)