Kritik: Porträtt
Vad tycker ni om den här? Fotograferad i våras under en tävling, tycker om känslan av ensamhet. Vad kunde gjorts bättre, komposition m.m? Är det för mycket beskuret till höger? Ville få med så mycket luft som möjligt för att få en ödekänsla.
Angående texten så är det för att jag la upp den på fotocommunity ;)
Du har verkligen tänkt till vad du vill med den här bilden, det gillar jag. :)
Jag tycker hästen ser ensam ut och att det fungerar med så mycket luft till höger.
Det som jag känner inte fungerar är det röda täcket, det ger fotot en julig känsla för mig och det förtar intrycket av ensamhet och bilden blir lite komisk.
Kram, Maya
Måste nog hålla med Maya om täcket. Själv hade jag nog velat ha lite mer mark och mindre himmel, fast det är ju en smaksak. :)
Annars gillar jag bilden^^
Alltid Oavsett
Tack!
Själv tyckte jag att det röda täcket gjorde hela bilden eftersom det stack ut så mycket i den annars så gråa miljön, men som sagt, det är en smaksak! :)
Jag gillar verkligen idén och ser din tanke bakom. Bra jobbat!
Däremot hade du kunnat dubbelexponera för att få fram himlen, den utfrätta övre halvan av bilden drar ner på helhetsintrycket.
Jag la på en himmel lite snabbt och lekte med kontrasterna och ljuset i några minuter och fick fram det här resultatet, bara för att visa hur jag menar. Hoppas du inte tar illa upp :) Ett sådant här resultat hade absolut inte varit omöjligt att få redan i kameran (minus kontrasterna då, haha).
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#4 Wohaaa, sjukt duktig du är! Förstår hur du menar, tack för kritiken! :)