Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 17-köpråd
Läst 803 ggr
Vasterbo
0

Vilken kamera rekomenderar du?

Jag är på jakt efter en ny, prisvärd men inte allt för dyr systemkamera. Har nu en D40 som jag fick för 1½år sedan men som jag inte är riktigt nöjd med, och vill därför uppgradera mig.

Jag fotograferar främst hästar och det går ofta ganska vilt till (tävlingar, lek osv..) och jag vill ha en kamera som hänger med i svängarna.

Jag gillar Nikon och har kikat lite på D50 och D90, men är öppen för förslag.

/ Nathalie

Jojaton
0

Varför är du inte nöjd med kameran du har nu?

Johanna - Instagram

Saiipz
0

varför ska du sälja, o kan man få köpa? :) (beror självklart på pris! men söker en bra kamera)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Vasterbo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Det är väl egentligen inget fel på kameran, utan det är helt enkelt så att jag har växt ifrån den. Den här är väldigt enkel och jag vill ha en ny som jag kan utvecklas lite mer med.. För stunden står det mellan D5000 och D90.

#2 Jag har inte bestämt pris ennu. Vet inte riktigt vad som är rimligt för den så måste spåna lite mer på det.. Hur mycket kan du tänka dig att ge? Det ingår två objektiv, ett Nikkor AF-S 18-55mm och ett Nikkor AF-S 55-200mm VR, och så förstås batteri, batteriladdare, minneskort och allt sånt där. Resten kan vi ju ta via PM.. :)

Saiipz
0

#3 är bilden tagen med den? :) grymt fint!

hur mkt kostar den vanligtvis? den är ju trots allt 1,5 år, o rätt använd (?) ;)

men jaao, rätt mkt :D men kan ju skriva i pm som sagt xd

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Vasterbo
0

#4 Ja, det är den. Tänkte visa så att du kunde få se bildkvaliten.
Nja, egentligen inte. Visst är den använd och så, men den har mycket kvar att ge! Men som sagt, PM ;)