Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 18-medlemmarnas-hemsidor
Läst 994 ggr
Ginnie
0

www.ginniepalm.se

Denna hemsida har legat nere i mer än ett år så en uppfräschning har verkligen känts välbehövlig. Endast galoppportfolion är klar. Är osäker på om scripten fungerar i olika webläsare (jag själv kör Safari), så vill extra gärna höra med er som har IE och FF hur det ser ut. Print screen kanske?

www.ginniepalm.se

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

nibema
0

Funkar helt OK i FF 3.6.10 på Windows XP. Kan kolla i mina andra webbläsare ikväll. Överlag riktigt snygg och stilren webbplats!

En sak skulle jag dock önska - att när "Enter site >>" kommer upp ska man även kunna komma in på webbsidan genom att klicka på texten. Det ser nämligen ut som att det skulle vara en länk, särskilt med pilarna efter.

Jag har något liknande till mina gallerier på min egen webbsida och har lagt länk även på mina pilar.

Jojaton
0

Jag kollade i safari, funkade bra ;) riktigt snygg hemsida! Längtar till resten är färdig :)

Johanna - Instagram

karinlindberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Galet snygg hemsida! Här kommer lite print screens över hur det ser ut för mig; och jag har Windows.

Till sist undrar jag bara om du har gjort hemsidan själv, eller om någon har hjälpt dig? Jag ska nämligen precis börja med att göra min allra första hemsida.

karinlindberg
0

-

karinlindberg
0

-

Ginnie
0

#1, #2, #3 Stort tack för er feedback, uppskattas!

#1 Tog bort "pop up"-texten på startsidan, kom fram till att det blir lite mkt med den både där och i portfolion. Får räkna med att folk förstår att de ska klicka vidare via bilden. Tror det blir bättre så :)

#3 Jag har gjort denna sida själv från scratch i Dreamweaver med hjälp av inspiration från en mängd olika sidor. Slideshowen tex kommer härifrån.

karinlindberg
0

#6 Oj, vad duktig du är! Galet. Om jag skulle vilja ha hjälp nu när jag skall göra min hemsida - tror du att jag skulle kunna kontakta dig då? Det vore jättebra! Jag kan en del, men inte i närheten av vad du verkar kunna :P

nibema
0

Nu har jag även kollat IE8, Chrome och Safari, alla på Windows XP. Inga konstigheter i någon av dem.

Kan även tipsa om browsershots.org - webbplats där man kan kolla hur ens hemsida ser ut i diverse kombinationer av webbläsare och operativsystem. Gratistjänsten är dock rätt seg ibland.

Ginnie
0

#7 Tack så mycket! Det har dock tagit sin tid, hållit på i ett par år med webdesign nu. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att koda en hemsida kanske, men om du har frågor så ställer jag gärna upp.

#8 Tack för tipset! Segt som du sa, men bra att veta att det finns.

Eklang
0

Klockren hemsida!

Lättnavigerad, stilren och helt underbar, verkligen! :)

Bilderna är otroligt fina, keep up the good work :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Ginnie
0

#10 Tackar så väldigt mycket för fina ord!

Shamandaliex
0

Väldigt snygg hemsida, se till att fixa så det finns mer innehåll än bara galopportfolion så blir det 100% :) Jag har en liten fråga också: hur får du bilderna att poppa-up sådär när man klickar på dem? Vet inte vad det heter men skulle vilja lära mig det. Ett tips hade uppskattats :)

Kika gärna på min blogg där jag skriver om allt inom fantasy!

- Fantasygrottan

Ginnie
0

#12 Tack så mycket! Om jag ska vara ärlig så har hemsidan fått bli åsidosatt pga skola etc, så den ligger lite på is just nu. Förhoppningsvis kommer jag igång igen Glad Det är ett bildvisningsprogram som heter Clearbox, relativt enkelt att få igång. Ha det!