DU, Objektiv?
Undrar vad ni använder för objektiv när ni fotograferar? (främst Nikon, allra helst D90)
Vad har ni för erfarenhet av objektivet, skarpt/oskarpt, snabbt/långsamt, m.m? (Lägg gärna till saker ni kommer på)
Skulle också väldigt gärna vilja se lite bilder, både oredigerade och redigerade, glöm inte att skriva vad det är ni vissar (redigerat eller inte, kamerahus, objektiv) =)
Tack på förhand
Alltid Oavsett
Jag fotar med en Nikon D40 och har ett Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 och fullkomligt ÄLSKAR detta objektiv. Det enda som kunde vara bättre är att det kunde vart mer ljusinsläpp. Men annars helt suveränt! Bra och snabb fokus, låter inte, blir bra färger osv. Kan utan problem fota hästsport osv, autofokusen är riktigt bra.
Guud, har en miljon bilder med det objektivet, och blir alltid bra bilder. orkar inte riktigt leta fram den bästa men ska se om jag kan bifoga någon iallafall!
(min kompis som tagit just denna bild men med min kamera och objektiv.)
Den bilden som är med och tävlar i finalen om "årets höstbild" med flera hästar på är det också jag och denna kamera+objektiv som tagit ^^
Men somsagt, super objektiv för hästsport osv. Önskar mig nu ett nikkor 50 mm med AF ^^
Nikon 70-200 2.8. Det bästa telezoom som går att få till Nikon?. Jag har första versionen, det har släppts en till efter det.