Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 17-köpråd
Läst 855 ggr
josefijn
0

Har nån här Nikon D200?

Har nu siktat in mig på en sån, en fotoaffär här nära ska få in en begagnad sådan nästa vecka!

Skitbra tycker jag, så får jag kolla upp kameran ordentligt först :)

Men nån som har den? För o nackdelar? Är den "föråldrad?" hur är brushanteringen?
byter upp mig från en D60

Anna
0

Jag använder D200 sedan våren 2008 och den har gjort mig otroligt mycket bättre på många nivåer. Jag rekommenderar den varmt, bytte själv från D50 till D200 och det var ett "lagom" hopp.

Jag ser inga nackdelar hos den/inget jag saknar, förutom brushanteringen. Ljusa ridhus med ett Nikkor 80-200/2.8 går oftast bra, men jag går verkligen helst inte över ISO 800. Den brusar ganska mycket. Jag har fått både lyckade och misslyckade ridhusbilder med den, så det beror ju på förhållandena.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

josefijn
0

Jo okej :) Men den verkar vara GRYM och jag har varit sugen på den länge :)

Har ju införskaffat ett tamron 70-200/2,8, så hoppas det blir att fota lite i manegen nu oxå :)

Hur är det riktigt, har den autofokus i huset?

josefijn
0

Och du tycker inte Anna att den är föråldrad? :) Har väldigt tur, är en fotofantast som haft den, men mest på hyllan, han har typ 10 andra kameror, och är mest brylsamlare, så tror inte den gått mer än max 20 000!

Anna
0

Yes, den har AF i huset.

Tycker inte den är särskilt föråldrad faktiskt. Den är snabb och rejäl, vädertätad osv.

annaattlid.se

josefijn
0

låter finfint :)

Hur många bilder / sekund tar den ca?

Anna
0

5 fps, vilket räcker gott och väl om man t.ex ska fota serier av hästens språng över ett hinder eller liknande. Glad

annaattlid.se