Canon 50 mm f/1.8
Hejsan!
funderar på att köpa detta objektiv.
Är det bra att fotografera hästar med i mörka ridhus?
har ni något exempel på bild ?
blir jätte glad om ni vill hjälpa mig :)
Mvh Anna

Ja, om de står still. Objektivet har inte speciellt bra förmåga att fokusera i AI Servo. Men i One Shot-läge är det väldigt exakt och bra.
Håller med #1. Har testat det i ridhus och det var helt okej. Sååå supersnabba slutartider som jag inte riktigt ner och jag fick ändå ha högt ISO. Men å andra sidan blev det ju helt klart bättre än med något annat objektiv jag har (kitobjektiv och 55-250). Men nä, fokusen var inte super (fotograferade hoppning). Jag tycker nog att du ska hålla dig till utomhus eller i alla fall ljusa ridhus. Mörka ridhus får man seriöst aldrig bra bilder i, ;P.
Lite exempelbilder som jag tog när jag använde det inomhus hittar du här.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#2 Puh jag tyckte att det var jätte snygga bilder - dock så brukar jag fotografera med en kompakt kamera och man ser inte ens att det är en häst men nu ska jag ju skaffa en system och då undrade jag bara om det här objektivet var bra att fotografera hästar/hoppning i ridhus med.. och nu när jag ser dina bilder så har jag komit fram till att.. ja det är den :D
Men alltså är jag bara ute efter att man ser att det är en häst och att det inte blir suddigt + brusigt (lite brus gör dock inget)
Men #2 vilket objektiv ''brukar'' du använda om du ska fotografera i mörka ridhus?

putt :)

#2 Jaså, du har fotat på Bulycke RF? :D Där rider jag! :)
#5: Ja, jag har varit där några gånger under året. Du får gärna komma på bilder i Arkivet på min hemsida (www.isabel.webb.se) om du vill, :)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se