Tamron VS Sigma
Jag är riktigt kluven om vad det blir för köp. Antingen Sigma 70-200mm f/2,8 eller ett Tamron 70-200 f/2,8. Ett tag var jag helt inställd på att jag skulle ha ett Sigma, men nu är jag mer åt att det blir ett Tamron pga det är lättare, skarpare och tydligen bättre att jobba med.
Någon som kan hjälpa mig? Vad bör jag välja? 
Besök gärna min blogg.

jag har tamronet, och vägde oxå emllan sigmat och tamronet. Valde Tamron pga att kvaliteten sägs vara bättre, även om det är slöare än sigmat. Föredrar kvalitet framför snabbt AF så därför blev det så :) Är supernöjd!
Jag har sigmat, väldigt nöjd med det! Supersnabbt & skarpt, jag läste på fotofeber (tror jag det var..?) att dem tyckte till och med att det var bättre än Nikkor 70-200 2,8 VR.
Fastän sigmat är ganska tungt sitter det alltid på kameran! Fungerar bra när man ska ta närbilder också.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Jag har inte fotat med något av det, kör alltid Nikkor. MEN har hört mer gott om Sigma än Tamron men har somsagt ingen erfarenhet av dem 
Du kanske kan gå till en media/fotoaffär och få be om att prova de båda. Det brukar man få göra :D
Har Tamronet men har provat båda, resonerade i slutändan på samma sätt som #1. Prioriterar skärpa och kvalite framför snabb AF.
Mvh Ida
www.krusfoto.se

Har Sigmat och jag älskar det! Åkte till Media Markt och fick klämma och fota med båda. De som arbetade där rekommenderade Sigmat och även de fotografer jag pratade med innan så det fick det helt enkelt bli :)
Tillverkas dom fortfarande? :) Kan inte hitta dom någonstans, haha :)
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

joodå, jag köpte mitt från cyberphoto för 2 månader sen :)

men de skickar ju via post? :P
Ja men man kan inte testa dem via posten ;D Eller såklart kan man skicka tillbaka och byta men enklare att åka till en affär och prova båda :P

ah, jaa på det sättet (A)
Står också kluven mellan Tamron & Sigma men får göra som ni andra säger, åka och prova :)
Låter som en bra idé