Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 748 ggr
Moalinn
0

Kritik - Hästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

För ett tagsedan så fotograferade jag mina systrars hästar, är halvfodervärd på den ena, och jag blev rätt nöjd med några bilder.

Vill ha kritik på dessa 2,,

Nikon D60 + nikkor 18-55mm objektiv.

Vet mycket väl just nu att EXIF inte finns med, tror jag.
men om ni vill veta så kan jag säga.. jag orkar inte riktigt öppna photoshop just nu och fixa dom (tar typ 5 min att starta upp)

första bilden, Ögat på nora :)
Jag vet mycket väl att det är en rätt tråkig bakgrund.
och att himlen är överexponerad (hatar det)
Men vill ha så mycket kritik som det bara går :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och denna på min halvfoderhäst :)

Vet att stängslet stör lite, men jag är inte duktig på att ta bort sånt så lev med det.
Hade kommit med i vilket fall som helst

Medarbetare på Djurfoto

Eklang
0

#0 faller mig inte riktigt i smaken.. Iofs gillar jag inte bilder på hästars ögon Oskyldig men jag tycker du kunde tagit bilden mer från sidan, dels för att bli kvitt himlen och den störiga bakgrunden, och dels för att man ser hästens öga bättre då. Dock har du fått en riktigt bra skärpa - och det gillas! Glad

#1 jag älskar vinkeln! Men jag tror bilden passat bättre i stående format! Annars är kompositionen och färgerna jättefina, gillar uttrycket hos hästen också. Tycker du lyckades bättre med den här bilden än den innan men ja, alla  tycker ju olika Glad

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Moalinn
0

Tack för kritiken :)
Själv så gillar jag inet direkt ögonbilder som är direkt från sidan, vet inte varför, men det är bara så Oskyldig

Tog en bild på henne i stående format, visst. det blev bättre men hon ser jätte konstig ut på just den bilden så jag insåg att detta va det perfekta tillfället att få en bra bild på henne Tungan ute

Men tack för kritiken, så fort det blir finare väder ska jag cykla till och och fotografera dom lite till :)

Medarbetare på Djurfoto

fannyissa
0

RIKTIGT fin ögon-bild! :D Älskar skärpan, ljuset och allt!

Moalinn
0

Tackar :D

Medarbetare på Djurfoto