Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 08-analyser-och-diskussioner
Läst 6021 ggr
Anna
0

Har du ett drömmotiv?

Finns det något motiv du drömmer om att en dag få fotografera? T.ex en viss häst av viss färg som gör någonting speciellt i ett visst landskap?

Berätta! Länka gärna till inspiration också.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Jag har inget speciellt drömmotiv eller liknande, men jag tänkte visa lite vad som inspirerar mig och som får mig att vilja fotografera specifika saker och prova nya saker.

Jag vill…

Jag har alltid velat fotografera frieserhästar in action, och fick möjlighet på Bassholmen 2007, men bilderna blev inte speciellt bra där. Något sådant här vore ju fantastiskt…

Att fota i solnedgångar och i vatten vill jag också få tillfälle att göra!

Och dammiga ridhus med motljus slår aldrig fel…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Juicy
0

Jag är otroligt svag för araber och har fått ytterst få tillfällen att fotografera dem. Får dock chansen då jag ska till arabriks i år.

Mitt drömmotiv skulle väl vara en stegrande arab i frihet eller liknande.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Neiah
0

Vill fota för mycket! Hästar såklart & mitt drömmotiv skulle då kanske vara min häst på en äng i solnedgången.

Men när jag såg #1 bilder fick jag helt andra tankar i huvudet :)

[Ebfotograf]
0

Vill exakt samma som #1 (Attlid) faktiskt, skulle vara en dröm att fota en häst i galopp på en äng vid solnedgången.

Diizkmedel
0

Jag har många drömmotiv. Men några av dem är:

o Mustanger i öknen med sand berg bakom (sådär rödaktig sand) och så ska dem galoppera sådär så sanden ryker framifrån x 2 (En med solnedgång)

o En Pinto på samma ställe som galopperar emot mig

o En American sadle (?) horse som gör sin "speciella" gång med höga benlyft och högt huvud oxå på samma stalle snett fraifrån

o En Pinto som galoperar längs vattenbrynet på en lång strand när solen håller på att gå ned

Ja, det är bara några av mina drömfoton. Ja, oxå en friser som bugar på en sommaräng med solen som håller på att gå ned och en där den stegrar och typ ngn med långt ljust hår och sådan där vit lång klänning så att det ser lite mystiskt ut. Och samma sak med en lippizanare elr liknande ras.

That that don't kill you can only make you stonger

Pirierika
0

Jag vill fota min häst när hon har öronen framåt. Och gärna en snygg grön bakgrund på det. ;) Lyckas fota andra hästar bra tycker jag, men min häst.. det går bara inte!

Rexkanin
0

Vill jättegärna fota en Frieser i bla. galopp på en äng :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Elinormaggan
0

Jag skulle vilja fota en galopperande/stegrande häst i solned gång vid havet :)

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

FotoAlle
0

Jag har inga direkta drömmotiv som jag kan komma på - jo, islandshästar i frihet, modell Ulrika Forsstedt länk

Sen har jag massor av ideer med de två frieserhästar som jag har tillgång till att fota när jag vill i stort sett - det är mer en tids- och planeringsfråga Glad

Sen så står iof trav och galopp på önskelistan, och då vill jag följa med en hel dag, gärna startdag, från tidig morgon till kväll. I stallet, på banan etc.

Men det är också bara en tids- och planeringsfråga…

HannaW
0

Måste bara säga att Ulrika Forsstedts bilder är helt otroliga!! :D hennes bilder har en lite drömlik känsla…

FotoAlle
0

#10 - visst är de!

WhoCares-01
0

Jag har ett par stycken drömmotiv =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

karinlindberg
0

Jag drömmer om att ta ögonblicksbilder som ger mycket känsla…

Länk 1

Länk 2

Sen så vill jag ha en miljard fint ryktade hästar i en stor hage med en massa pudersnö…

Länk 3

Och att fotografera PRE, lusitano, etc, är ju alltid härligt - de är så fantastiskt fina!

Länk 4

Och till sist helt allmänt; vackra hästar i vilda miljöer.

Länk 5

Denna kommentar har tagits bort.
annikamedstortA
0

Egentligen vill jag allra helst vara bra på att fånga vardagsbilder, sådana med riktiga känsla. Typ dokumentärfotografi.

En annan dröm är att ta riktigt "förberedda" kort. Tim Flach är en favorit! (Har lite svårt att förlkara vad jag menar, men kolla på bilderna!)

Annars vill jag gärna prova att ta lite galoppbilder!

Arkan
0

Jag skulle absolut inte tveka en sekund om jag fick chansen att fota olika hästraser i sitt naturliga habitat eller kultur. Att fota Islandshäster på Island eller Mustanger i Wyoming är verkligen en sak jag vill uppleva. Eller till exempel Arabiska fullblod i öknen beridna av Araber i kulturell beklädnad, PRE i full mundering på spaniens gator eller Ardennerns arbete i Ardennerna. Ja alltså fotografera individuella hästrasers ursprung och egentliga syfte.

En annan sak jag har sug av att göra är att fotografera på filminspelningar som innehåller krigsscener med häst, Låt Braveheart vara en vision, det skulle vara helt fantastiskt och vilka bilder man skulle få sen. Att fånga hela kännslan av filmens frihets scenario: "they may take our lives but they will never take our freedom" på linsen hade varit utom ord.

Annars i övrigt så vill jag fånga riktiga WOW bilder med hjälp av vädret, svartvita bilder i regn, varma bilder och siluetter i sol upp och nedgång, nattfoto på sommarbete hade också varit riktigt intressant..

Adrina
0

Jag hade jättegärna, som #16 velat fotografera mustangerna innan BLM tar dem alla! Och väl där hade jag jättegärna velat fotografera Cloud och hans familj/hjord i Pryor Mountains södra Montana, det hade verkligen varit något!

LindaKarlstrom
0

Jag har ett drömmotiv, Totilas!

Och även att få fota hästar i sina naturliga miljöer, ala Tim Flach

karinlindberg
0

#18 Totilas! Ooooo. Tänk att få fota honom - galeeeet!

LindaKarlstrom
0

#19. Ja han är mitt absoluta drömmotiv! Egentligen vill jag fota honom och Gal, men nu får jag nöja mig med att drömma om att fota Totilas.

fannyissa
0

Hade mer än gärna fotat porträtt på min sköthäst i solnedgång under sommaren med någon fin bakgrund + mitt nya objektiv… Men det lär inte hända förren nästa sommar isåfall ;)

Moalinn
0

jodå,, ett motiv som jag ALDRIG i hela mitt liv kommer att få utföra..
Min gamla sköthäst i sjön med en solnedgång.. och även när hon galopperar på en strand med sina bästa kompisar,,
usch.. att jag aldrig tog chansen att göra detta när hon väl levde..
jag får panik varje gång jag tänker på att jag inte gjorde det..
Men men,, annars har jag väl inget direkt dröm motiv,,

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Misarn
0

Jag har ingen direkt drömbild, men givetvis hade det varit extra roligt att fota vilda djur Glad

Jojaton
0

Har ju iof inget med hästar att göra, men vilda tigrar vill jag fota.
Sen har jag nog några motiv med hästar som jag gärna skulle vilja fota, typ lite "Running Free"-filmen tema (tänk typ sol, sand, vatten, och Afrika) samt olika typer av modellfotograferingar med hästar.

Johanna - Instagram

josefijn
0

Jag skulle helt enkelt vilja få fota ovanliga hästar ( färger ) i vacker natur. Typ vid en sjö, vid berg osv.

Och en häst med massa personlighet, som är lätt att få avbildat på foto :)

[hilevij]
0

Skulle vilja hinna fota lite olika djur i naturliga miljöer. Drömmotiv har ajg väll inget särskilt, men jag skulle älska att "ta ledigt" från allt och inte göra något annat än att tramsa runt med kameran i någon vecka/några veckor. Helst på något ställe där synen på hästhållning är helt annorlunda ifrån här. Kanske indien, etiopien, mongolien, eller något annat.

Eller ioch för sig, det skulle vara rena drömmen att få fota poitevines i frankrike innan de försvinner. Om jag inte hinner göra det kommer jag nog ha lite ångest över det för resten av mitt liv.