Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 1026 ggr
Stoodyear
0

Kritik - Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar kritik på följande bilder, konstruktivt tack!

Stoodyear
0

Stoodyear
0

Lellson
0

Så snygga och söta hästar!

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

emeliekarlssoonn
0

Riktigt fina bilder. :)
Det enda jag har att påpeka är att det ser lite tråkigt ut med trädet på vänsterkanten i bild 3.

Stoodyear
0

Jag tänkt på det med, men har innan fått både negativa och positiva kommentarer, några såg det som en inramning så därför behöll jag det. Kanske är en smaksak då? Jag vet personligen inte vad jag tycker där..

emeliekarlssoonn
0
Zakaraa
0

Jag skulle vilja ha lite mer luft framför hästens mule i bild #0
Tycker även att den känns väldigt 'knottrig', har du använt ett högt ISO tal?

Och precis som #4 säger håller jag med om att trädet i bild #3 stör lite.
Har du lagt till skärpa på den bilden i efterhand? På vissa ställen känns hästen väldigt skarp, så som hästens Hö öra (vä för oss) och bogen.

Väldigt tjusiga bilder för övrigt!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Stoodyear
0

Den var tagen när det var rejäl skymning, därav högt ISO. Håller nog med om luften framför, man blir hemmablind!

Nej det är nog inte tillagd skärpa efteråt, vad jag minns! Tack så mycket för kritiken iaf!

IdaT
0

1. Tycker att det är synd att du var tvungen att använda att högt ISO. Hade gärna haft lite mer luft, både i höger och vänsterkanten, däremot tycker jag att det är bra placerat på höjden. Bilden känns även lite oskarp, men jag kan tänka mig att det beror på bruset.

2. Ett jättefint porträtt, med jättefina färger. Tyvärr gör ljuset att den ser överskärpt ut när man förstorar den (jag antar i alla fall att det är för att du har fotat när det är solljus, rätta mig om jag har fel). Lite synd också på skräpet fölis har i skägget.

3. Tycker att det är synd att hästen fick så mörkt huvud, det gör att blicken dras mer till magen än hästens ansikte. Speciellt synd då hästen har ett sådant fint uttryck! Håller även med #4 om att det är synd på trädet, och jag hade också velat ha mer luft i den kanten än vad det är nu.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.