Vad är din fotostil?
Nu i nattetid kommer många funderingar upp i huvudet och jag skulle vilja höra vad ni fotografer anser är er stil inom fotografering.
Skulle jag sätta namn på min egen stil skulle det bli dokumentärfotografering. Jag fotar det som utspelas framför mina ögon, utan att jag blandar mig i och dirigerar som vid tex porträttfotografering.
Jag ser utmaningar i att hitta de ögonblick i vardagliga situtioner som ger unika bilder och som därigenom ger en annorlunda känsla.
Självklart kan man ha mer än en stil, en bra fotograf är mångsidig men det finns alltid något som man är lite bättre och vassare på.
Ett försök att visa min stil
/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"
Malin, måste bara säga att du verkligen lyckats hitta en stil som passar dig! Grymt bra är du.
Själv har jag nog svårt att definiera min stil med bara ett ord. Det skulle vara intressant att höra vilken stil andra tycker att jag fotar!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag tror det är fotojounalistisk stil du refererar till. Det är den mest populära stilen inom fotografi just nu. Titta t.ex på alla bröllopsbilder som produceras.
Det är, om jag får säga det själv, de mest intressanta bilderna. Bilder som berättar en story och förmedlar känsla. De känns äkta och autentiska, inte konstlade eller poserade.
Oj det är svårt det där med att definiera ens fotostil. Min är nog lite en blandning av dokumentärfoto och iscensättning. Jag finner båda lika intressanta men efter att ha varit på prisutdelningen av årets dokumentärfotografer blev jag galet sugen på att plåta mer dokumentärt.
http://www.regret-nothing.com
Jag gör nog lite olika. Iscensätter mycket när man göra fotouppdrag, men går jag i hagarna i "hemmastallet" så blir det ju mer dokumentärt.
Min lärare sa också att jag inte bara fotar djur rakt upp och ner, utan att det finns en historia eller känsla bakom och att jag skruvar till det lite. Det var roligt att höra.