Orsak till kamerabyte?
Ja, vad fick er att köpa en ny kamera? Gamla lagt av? Önskan om en mer avancerad kamera? Annat?
Själv skaffade jag en ny kamera när min Canon 40D började sega av vid nästan 150.000 exponeringar. Går fortfarande att använda, men är inte helt pålitlig vid rörelsebilder.
Jag bytte från D50 till D200 för två år sedan för att jag tyckte att D50 hade gett mig vad den kunde ge. Jag kunde den utantill och med lite tyngre, ljusstark optik låg den inte lika bra i handen med sitt lilla grepp. Den hade även gått närmare 70 000 exponeringar och kunde när som helst lägga av, ibland hakade spegeln upp sig t.ex. Blev därför en D200 med batterigrepp som fick följa med mig hem, den 2 maj 2008, minns det så väl 
Nu nästa år kommer jag förhoppningsvis byta upp mig igen till D700 eller dess uppföljare. Detta beroende på att jag är riktigt sugen på fullformat och dessutom vill ha bättre brushantering och därmed kunna fota mer inomhustävlingar och även sälja där utan att behöva oroa mig för att gå upp i ISO.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hur ser man hur många exponeringar man gjort?
Min D80 Har börjat sega väldigt och är inte så pålitlig vid rörelser längre så funderar på en ny.
Men vill gärna veta hur man ser antalet exponeringar.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
#2 Man laddar ner ett program som heter Opanda Iexif. Har för mig att det finns en tråd om det på sidan :)
#3 Okej =)
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag bytte upp mig ifrån en D60 till D90, kände så som Attlid skrev att min kamera hade givit mig allt. Ville byta till en lite mer avancerat och bara rikta in mig på manuellt, dessutom kändes D60 liten och D90 var riktigt fin i handen och var bra, provade den på Media Market.
Tanken var en D300 men vågade inte då köpa en begagnad.