Försäkring?
Har du köpt till extra försäkring till din kamera?
Min D200, mitt Nikkor 80-200/2.8 och mitt Tamron 90/2.8 Macro har extra försäkring. Resten, en kamera och två objektiv, går enbart under hemförsäkringen.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vad är det för försäkring?
#1 är inte kameror stöldbegärligt gods som inte går under hemförsäkringen hur som helst?
Jag har företagsförsäkring och bytte bolag som hade bättre villkor så utrustningen är försäkrad även vid jobb.
#3 Det kan du säkert ha rätt i! Ingen större koll på vad hemförsäkringen täcker och inte nu när jag tänker efter, och det var ju ett tag sedan jag köpte allting.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Hemförsäkringen täcker stöld, ifall du tappar den osv. Första året får du ut 100% av kamerans värde, andra året 65%, tredje året 55%, fjärde till femte året 40% och så vidare (Är säkert olika för olika försäkringsbolag). Beloppet man får ut sjunker ganska snabbt.
Med min företagsförsäkring har jag även någon slags ansvarsförsäkring. Tänker att tex om jag ber någon ställa sin häst framför vattnet för en fin bild och hästen dråsar i och drunknar får jag rättshjälp om ägaren vill stämma mig för att det var mitt fel. Extremt långsökt exempel men ni fattar.
Föresten, kom just på att ni nog är home free. När ni har kameran som privatperson så täcker hemförsäkringen väl en del såsom #5 skrev men jag har den ju i mitt företag och använder den som arbetsredkap således krävs annan försäkring.