Kritik hemsida
Hejsan Jag har skapat en hästfoto hemsida i Frontpage, om ni hittar något som ser konstigt ut säg gärna till.
Fin hemsida och fina bilder. Men jag tänkte på att bilderna i portfolion hoppar lite, typ som när man byter från widescreen på tv. Fattar du vad jag menar? :p
Jag hittar lite jag tycker ser konstigt ut:
Index: Ser väldigt kort och "avskalad ut", footern verkar inte hålla samman sidan. Jag saknar också någon slags välkomstext som beskriver vart man har hamnat och vad man förväntas hitta på din sida.
Information: Kalendern tycker jag är för mycket åt vänster, för själva texten sitter liksom fast i den blåa "ramen".
Fotografering: All text här har blivit centrerad - är det meningen? Blir för mig mer svårläst när man har mycket text centrerat.
Portfolio: Bilden för rörelse är inte i samma storlek som de andra två, den är mindre på höjden.
Sedan inne i gallerierna så är själva galleriet för brett för sidan, det dyker upp en scroll så man kan scrolla sidledes - inte bra
Arkiv: Lika här som på kalendern att den sitter för mkt åt vänster, liksom fastnar i det blåa.
Fina bilder har du och bra information. Jag tror att det är själva footern jag tycker ser konstigt ut på första sidan, för det ser visst ut så på alla sidorna nu märker jag :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har stora problem med portfoliot då jag använder frontpage egna bildgalleri, har inte riktigt hittat något annat som verkat fungera.
Kom gärna med förslag, har testat Simplewiere ( felstavat jag vet) men den fick jag inte att fungera alls, Lytebox ville inte heller fungera då jag inte hittade rätt koder :S.
Jag är så tacksam för all kritik, kom gärna med mer :)
#3 Vad var problemet när nu försökte dig på simpleviewer? Lytebox är heller inte så svårt, rätt koder hittar du på dess hemsida
Följ de tre stegen till punkt och pricka så borde det fungera
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
När jag laddat hem simplviewer så är det något fel på filerna så efter man " Packat upp dem" så är de bara blanka och går inte att öppna.
#5 Inte ens om du högerklickar på filen och öppnar i tex. anteckningar?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se