Din förebild inom hästfoto?
Har du någon förebild eller favoritfotograf? Berätta vem och varför!
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Jag är inte så duktig på större fotografer, men jag har alltid avundats Annas (Attlid) kunskaper. Har alltid tyckt att hon är grymt duktig :)
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)
Tim Flash!

Har ingen direkt förebild i hästfotograferingen, försöker utveckla min egna stil och tar inspiration från dom erfarna till dom mindre erfarna när jag tar mina bilder.
#1 Oj! Tack, det värmer!
Själv har jag ingen direkt förebild, däremot finns det lite mindre fotografer på exempelvis DeviantART som jag ser upp till.
m.fl.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Är också imponerad av Attlid! 
Men någon riktig förebild har jag väl inte, är ny med foto och kämpar på med de manuella inställningarna ;D
Har ingen direkt förebild, jag kör lite som jag själv tycker blir bra och försöker sedan utvecka därifrån.
Men som hästfotografer har jag väl ingen speciell,
men sen gillar jag Johanna Fåglunds bilder.
www.stargirlphoto.blogg.se
Men även många utav er här inne bland annat är otroligt duktiga.
jag blir lite avundsjuk när jag kollar på alla fina bilder,, nästan så att jag inte klarar av att vara här och kolla på bilderna.. känner mig bara så,, liten och okunnig
Men sen som många andra säger så är Anna Attlid grymt duktig! 
Och tycker även om Linda Enarssons bilder 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag har mååånga förebilder, otroligt många! (För många för att jag ska räkna upp alla och definitivt för många för att jag ska kunna hålla reda på allas namn!
)
Men främst gillar jag hästfotografer med starka personliga stilar och som är väldigt duktiga på det tekniska. Jag gillar levande bilder som gärna är något mer än bara en häst. Jag vill få en känsla när jag ser en bild och alla fotografer som lyckas förmedla det (gärna i samband med en tekniskt sett snygg bild) blir automatiskt en förebild för mig. Samtidigt faller jag starkt för rent konstnärliga och annorlunda bilder.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

En kille som heter Jean-Louis Gouraud gjorde en tjock, stor bok för några år sen med namnet "Horses" - Han reste världen runt med studiobelysning och studiobakgrund, och fotograferade hästar i alla storlekar och former och färger framför den där bakgrunden. Sådana projekt tycker jag är fantastiskt spännande och bara nytänkande.
Mattias Klums projekt "Hästfolk" är trevligt också. Och det var en ung svensk tjej som gjorde ett projekt där hon fotade på en ridskola, svartvitt, brusigt, skitigt? Minns inte vad hon hette men det var rätt bra.
Ni märker kanske min smak, jag gillar när fotografer skildrar inte bara hästen utan dess roll i människans liv, hur det nu kan te sig på olika sätt.
Johanna, medarbetare på Hästfoto iFokus