Kritik: Prisma
Halloj!
Införskaffade mig ett Tamron 70-200 f/2.8 förra veckan och har inte hunnit testa förrens igår. Här är några bilder som nog gör sig bäst tillsammans. Men vill ha lite kritik på dom. Smaksaksbilder, men vill veta vad man hade kunnat göra bättre.
Något uppskärpta annars har jag lagt på en actions och lite skärpa.
Mvh Elin
Bild#1

Fanns kanske inget att säga !?! 

Jag gillar känslan i dom :) En kall vinterkväll i mörkret, ensamt, tyst och lugnt.
Ljuse är verkligen jättefint!
#0 gillar jag verkligen, underbar feeling. Kan inte bestämma mig för om jag tycker att du antingen borde haft med hela örat, kapat ännu mer eller om jag gillar det som det är nu… Haha. Men en riktigt snygg bild!
I #1 hade jag nog velat se att antingen hästen helt blundar eller helt tittar, inte sådär halvt som den gör nu. Tycker också att kontrasterna blir lite för höga här och hästen lite för mörk, men texturen i röken är verkligen jättesnygg.
I #2 gillar jag verkligen alla texturer, dels hästens päls, dels ljusreflexerna runt huvudet och även röken. Snyggt! Tyvärr rasar bilden pga rörelseoskärpan här. Det är för mycket för att den ska uppfattas som skarp och för lite för att jag ska se det som artistiskt. Är inte heller helt hundra på kompositionen, känns för tajt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling