Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 1124 ggr
JoyBysen
0

Kritik - Bus i paddocken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Glad

Jag har nu haft min systemkamera i 3 veckor, så jag är en riktig nybörjare, fotar oftast fortfarande med standardinställningarna, så ni får gärna förklara vad jag kan ställa in bättre och så. Har en Nikon D3000 med standardobjektiv än så länge.

Jag fotade iaf lite bilder på min kompis lilla welshponny igår när vi släppte honom i paddocken.

Vill ha kritik, och gärna tips på hur jag ska redigera bilderna m.m

JoyBysen
0

nr 2

JoyBysen
0

nr 3, ena bakbenet är borta?!?

Juicy
0

Mitt spontana intryck är att slutartiden är alldeles för lång, vilket gör att bilderna får rörelseoskärpa. Om inte detta önskas så bör man ha en slutartid kortare än 1/500s på ett ungefär.

Jag tycker att du har panorerat väldigt bra, för det är inte lätt!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

JoyBysen
0

#3 Aha, okej. Tack för svaret! :)

Hur ändrar man slutartiden? :P

Eller det står kanske i instruktionsboken? Oskyldig

Panorerat, betyder det att man fixar med ljuset och skärpa och sånt eller?

Fattar typ ingenting om sånt än xp

Juicy
0

Det står beskrivet i instruktionsboken.

Panorera är att följa motivet med kameran.

ronjanyman.se

JoyBysen
0

#5 Jaha, haha, somsagt kan ingenting!

Juicy
0

#6 Vi har alla varit nybörjare :)

ronjanyman.se

RolliKolli
0

Nu hoppar jag in i den lilla disskutionen här

jag tycker aqtt du var ganska bra för att vara nybörjare

superboy77
0

Jag gillar bilderna.

Rörelseoskärpan ger fart. Fokus ligger rätt och rätt, hästens ansikte är skarpt.

Bra jobbat!

JoyBysen
0

#8 och #9 Tack så mycket! :)

[agnesstalhane]
0

Gillar den första bilden trots rörelseoskärpan!
Du kan ju pröva med att ställa in på "sport" i första hand ;)

Egonson
0

Jag tycker att dina bilder är jättefina, super för att vara nybörjare :) Hästen är jätteläcker!

JoyBysen
0

#11 Okej, tack ;P