Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 699 ggr
Emelie89
0

Kritik - russ

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en spontan bild på 2åring här om dagen och hade nu tråkigt så jag lekte med den lite snabbt i pshop.

Vill gärna höra lite kritik.
Har redigerat bort grimma, grimskaft, hand, lastbil och hästtransport. Sen använt en moln brush, ändrat kontrast och mättnad. Bilden är också kraftigt nerminskad.

HannaW
0

hihi, vilken söt häst!! jag tycker den blev bra med redigeringen, kanske lite väl tillgjort med himelen bakom ;) jag kan tänka mig att utan den hade den blivit jättefin, för skärpan, färgerna o.s.v är jättebra :D

Emelie89
0

#1 Tack! :) Det var väldigt dåligt ljus den dagen också, himelen syntes ganska mycket och den blev så platt när jag tog bort hästtransporten i bakgrunden så jag valde att sätta dit lite moln :)

Någon mer som vill skriva nåt?

janehellen80
0

Tycker det var bra redigerat.. fin häst. din?

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Emelie89
0

#3   Tack! :) Det är min 2åriga russhingst.

Emelie89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är oredigerade bilden

HannaW
0

Oj, ja den redigerade var ju helt klart mycket bättre ;) väldigt bra redigerat tycker jag! jag vet inte om det går men kanske kan man "förlänga" skogen och göra marken vit, kanske går att klona till det..?

Emelie89
0

#6 Tack! :) Jo det skulle nog gå, ska testa lite olika sen. Nu var det bara en spontan redigering som lätt blir när man bara har tråkigt. :)