Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 1389 ggr
kaka1234567
0

Kritik- häst i hagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha lite kritik på dessa bilder

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

kaka1234567
0

..

_Mvh kaka
_

kaka1234567
0

..

_Mvh kaka
_

kaka1234567
0

ingen som vil komentera ????

_Mvh kaka
_

[Rhodugune]
0

Nu skriver du inte vilken kritik du vill ha, lätt, medel eller hård.

Så jag tänker då här:

Det är vardagsfoton på två fina hästar, det är bra skärpa och kontrast på bilderna, fint med frosten på mularna oh att hästarna på bild 3 o 3 ser vakna och intresserade ut.

Bilderna känns dock inte så genomtänkta, det känns som du bara gått ut i hagen och fotat utan att se bakgrunden och utan att ha tänkt på kompositionen innan, det är lite tråkigt ljus och inte det bästa bakgrunden, särskillt stör den på bild nr 2 och det är tråkigt att hästarna har täcken på sig.

Jag tror du skulle tjäna mycket på att tänka till vad du vill förmedla med bilden du tar innan du tar den, se hur hela bilden fungerar, hur bakgrunden, hur är ljuset?

Jag hoppas att du inte tycker jag är hård, jag är nybörjare själv och funderat mycket varför bilden jag tagit saknat det där lilla extra som gör bilden bra, dör motivet vad ju fint?

Att motivet är fint räcker inte, man måste se allt runt omkring också, annars blir det bara ett foto som inte säger med att det är en fin häst, men inte mer.

Kram och lycka till med fotandet!

/Maya

kaka1234567
0

Oj glömde de men de kan va valfri kritik. =)

Jag kan tyvär inte råför hästarnas täcken jag äger inte dem och får inte ta av de. Hagen i almän het är väldigt rörig och svår att ta bilder den är lång och smal. Och väldigt rörig som sagt. Men ska tänka på de =)

Någon mer som vill ge kretik ?

_Mvh kaka
_