Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 1287 ggr
[iissa]
0

Kritik - Snögalopp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade min sköthäst lite i hagen, önskar kritik på vad som är bra och vad som kanske hade kunnat göras bättre :)

matildaq
0

jättefin bild tycker jag men när bläsen är samma färg som snön kanske det blir en lite dålig kontrast

Eklang
0

Jag gillar kompositionen och skärpan. Jag tycker dock att bilden är lite för överexponerad :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

MyBeauty
0

jag gillar också bilden. Men som sagt, lite för mycket ljus. :-) Har du redigerat själv eller är den så i original? Bra beskärning! :-)

http://Mylifeandbrian.blogg.se

WhoCares-01
0

precis de de andra säger…. tycker även att du har fått ett riktigt fint uttryck hos hästen =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

[iissa]
0

Tackar! :) Jag försöke få den ganska ljus så att snön inte skulle vara så blå (:

Eklang
0

#5 Att snön blir blå är vitbalansens fel :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

[iissa]
0

#6 Jag vet, men alla vitbalanser i kameran blev blå ändå, förutom om jag tog "dagsljus" eller "skugga" men då blev bilden varm och det ville jag inte x)
Sen så vet jag inte hur man ändrar det i mitt photoshop 6,0 :/

Adrina
0

Det hade nog blivit snyggare om inte hästen hade täcke & grimma på sig, men färgerna är jättefina tycker jag, hästen har ett fint uttryck & du har fångat rätt steg, håller med dem andra att den är lite utfrätt, jättesvårt att fotografera i direkt solljus & snö.