Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 06-kritik-övrigt
Läst 1214 ggr
HannaW
0

Kritik: Visitkort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har funderat på lite visitkort och det här är vad jag fått till ;)

Jag skulle jättegärna vilja ha lite kritik, vad kan bli bättre (för jag tycker själv att det känns aningen trist..) och vad är bra?? Hoppas att någon har lust att skriva en kort liten kommentar :D

Mari
0

Själva bilden gillar jag - riktigt cool och annorlunda!
Det stående formatet gillar jag också.

Det jag tror du skulle vinna på är att byta ut typsnittet då bokstäverna liksom känns ihoptryckta vilket gör det svårare att läsa, speciellt i kontaktinformationen.

Du har ingen egen logga du kan sätta dit?

Eller om du kan återanvända mönstret och färgerna på hästens grimma/träns? Kanske använda det lite som en ram eller att symbolerna går att sprida ut på något vänster.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

HannaW
0

#1 Tack så mycket för kritiken! Den var jättebra :)

Tyvärr så har jag ingen logga men nu har jag ändrat lite på teckenavståndet och lagt till lite av mönstret i vänstra hörnet. Jag skulle gärna vilja ha lite kritik igen ;)

[Justie]
0

Jag antar att du håller på med fotografi, så du kanske kan skriva "Fotograf" eller "Hästfotograf" Någonstans :-) Tex Över eller under ditt namn :-D

HannaW
0

Ja, det ska jag göra! Tack för tipset :)

karinlindberg
0

Häftigt och annorlunda visitkort! Gillar det skarpt. Möjligtvis skulle jag önska att all text utom själva namnet skulle vara i mindre storlek, och lite mer centrerat.

Mari
0

Mycket bättre och nu när jag läser Karins kommentar här ovan så håller jag med om att texten bör vara centrerad och mindre, själva namnet kanske du kan ha större?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

HannaW
0

#5 Kul att du gillar det! :)

#5 & #6 Vad tror ni om det här?? Gjorde texten lite mindre och lite mer centrerad, om det var så ni menade ;)

Mari
0

#7 Det ser bättre ut !

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

karinlindberg
0

#7 Gryyymt!
Om jag var du skulle jag nog haft ditt namn nåååågot längre ned, och de andra texterna en aniiing längre upp. Haha, men så är man ju pedant också…

HannaW
0

#8 & #9 Tack, tack, tack! Jag har fixat lite mer nu, texten liiiite längre ner ;) Tack så mycket för kritken, den var väldigt användbar!

HannaW
0

Juste! Jag måste också bara fråga, har ni några tips på vart man kan beställa visitkorten? Vart har ni köpt era??

HannaW
0
Mari
0

Vistaprint har vi beställt till föreningen ifrån vilket har fungerat jättebra och fint tryck.

Jag själv har köpt visitkortspapper på bokia och skrivit ut själv men ska använda mig av vistaprint nästa gång jag behöver fler

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

HannaW
0

okej, då kör jag på det jag med! :)