karinlindberg.se
Hej!
Här kommer jag skriva alla nyheter om min hemsida.
Besök den gärna på www.karinlindberg.se!
Karin

Är alltså inte riktigt färdig med hemsidan än - hoppades på att få lite hjälp!
Är det t ex någon som kan hjälpa mig med menyn? Jag skulle vilja ha tre "menyrubriker" till vänster om loggan, och tre till höger. Fick höra att jag skulle göra dem till länkar och på så vis fixa till det hela..
Vet inte hur - hjälp? :)
(Lite skärmdumpar vore också jättebra!)
Du får nog bättre hjälp på Hemsidor iFokus!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#2 Okej, tack - det skall jag prova!
Men om det är någon som har ett hum över hur jag ska göra - eller bara lite feedback på hemsidan så tveka inte att komma med respons!
Dessutom har jag problem med lytebox (eller slimbox, lightbox.. all the same to me :P) - så om någon har lite tips på det så får man också gärna hojta till :)

Nu är hemsidan färdig!
Vore väldigt tacksam för kritik och feedback av alla slag!

Putt putt.. :)
Om någon skulle kunna säga hur de ser mina bider i portfolion (använder lightbox) så vore det jätte bra! Den krånglar nämligen i min webbläsare, bildspelet hamnar ovanför lightboxen.. :/ Hjälp?
För mig visas inte bilderna som i lightbox alls, utan dom dyker upp i en ny sida, om du förstår vad jag menar…

#6 Oj vad knepigt.. Tack för att du sa till!
Tyvärr kan jag inte alls javascript, är det någon som kan förstå sig på mitt dumma lightbox-program? :)

Jag har nu gjort om layouten något. Åsikter?
(Har varit lite fiffig och skrivit en text ovanför portfolio-bilderna så att man måste bläddra längre ned, och att bildspelet därmed inte kommer ovanför lightboxen! Hehe)
vad använder du för objektiv när du fotar inomhus? :-)
http://Mylifeandbrian.blogg.se

#9 Förrut använde jag mig av Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS, men någon av bilderna på hemsidan är tagna med mitt relativt nya Canon EF 70-200/4,0L IS USM. Det första är oerhört prisvärt enligt mig, går på cirka 2 500 kr. Givetvis känner jag att det andra är bättre - det hela beror ju på hur mycket man är beredd att lägga på en telezoom.
Du vill inte lägga lite kritik på hemsidan när du ändå håller på? Skulle uppskattas. :)
Jag gillar verkligen din sida. Den är trevlig och informativ.
Gillar hur du löste problemet med portfolion - smart tänkt!
Själva bildspelet gillar jag också, fina bilder. Dock kan jag tycka att den stör lite när man kollar igenom alla sidorna men inte allt för mycket.
Lycka till med ditt UF-företag!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#11 Tack så mycket - det värmer :)

OM NÅGON Sajtvärd SKULLE KUNNA GÖRA EN EGEN TRÅD AV DETTA VORE DET JÄTTEBRA, MIN DATOR HAR FÅTT FNATT…
Hej!
För att marknadsföra mitt UF-företag (projektarbete…) planerar jag att sätta upp planscher som informerar om företaget på t ex ridskolor.
Här är några exempel - vad tycks? Jag är ytterst tveksam om dem, men vet inte hur jag skall gå vidare.. Förslag och annan hjälp tas emot tacksamt :)

Jag tycker att båda ser bra ut förutom en liten sak. Du måste ändra om så att rubrikerna ej kommer ovanför bilderna - det blir så svårt att läsa och ser rörigt ut. Det blir bättre om du flyttar upp bilderna runt omkring så texten får en fri bakgrund.
Bild nr 2 med den vita araben är jag osäker om den kan bli så uppskattad när den är beskuren på det där viset, visst är det snyggt men jag tänker på målgruppen, de kanske hellre uppskattar att se hela hästen än bara en del av den.
Funderar också på själva bakgrundsbilderna, de känns lite matta, det går inte att redigera dem lite så att de "lyser upp" lite mer?
En sak till, jag skulle ha tagit bort ordet "tele" helt och hållet.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#16 Tack för kritiken! Håller med på alla punkter faktiskt :)
Nu finns det en ny tråd för planscherna, "Kritik: Plansch"