Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 696 ggr
FridaW
0

Prisfråga

I det senaste numret av Hästfocus fick jag en bild publicerad i en artikel. Min fråga är vad man  kan ta för bilden. Det är en av de första bilderna som jag har fått publicerad i en tidning, så är inte helt inställd på hur mycket man brukar ta för en sån bild. Ni kan antingen svara här eller skicka ett PM.

// Frida Westergren, www.fridawestergrenfoto.se

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Anna
0

Tidningar brukar väl oftast ha ett standardpris de erbjuder vid publicering. Diskuterades inte det innan publicering?

Enligt mina erfarenheter brukar jag få 300-400:-/bild som publiceras i artiklar, mer vid omslag. Det tycker jag är rimligt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

FridaW
0

Bilden skickades in efter förfrågan och sen fick jag aldrig något svar från tidningen, fick senare reda på att deras svar hade kommit bort. Fick inte reda på att bilden kom med i artikeln för ens i torsdags då jag hörde av mig till dem igen. På grund av detta har vi inte diskuterat om priset och det enda som nämndes var att jag skulle skicka en faktura.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

mille-star
0

…

Anna
0

Okej, då förstår jag! Men ja, jag skulle skicka en faktura på 300-400:-, beror ju lite på hur stor bilden är också tycker jag.

Grattis förresten! Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

FridaW
0

#4 Tack så mycket för snabba svar!

Har ingen aning hur stor bilden blev då jag inte har fått hem tidningen än, men har mejlat de angående detta så väntar nu på svar.

Tack!Glad

Hälsningar Frida
fridawestergren.com