Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 764 ggr
Anna
0

Kritik: Vintersol

Idag var första gången jag fotograferade hästar på flera månader. En väns häst ska tyvärr tas bort imorgon och hon och hennes syster ville ha minnesbilder.

Fotograferade i solnedgången när det snöade, använde mig utav motljuset och kort skärpedjup för att få fram snöflingorna, tyckte att det passade in.

Kritisera gärna!

Nikon D200 + Nikkor 80-200/2.8D

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1/3200, F2.8, ISO 200 @ 185mm

annaattlid.se

Anna
0

1/3200, F2.8, ISO 200 @ 135mm

annaattlid.se

Anna
0

1/8000, F2.8, ISO 200 @ 80mm

annaattlid.se

Anna
0

1/5000, F2.8, ISO 200 @ 80mm

annaattlid.se

Mari
0

Det är nog tyvärr bara bild nr 2 som jag gillar här. Alla tycker jag känns väldigt mörka, speciellt hästen men så blir det när man fotar i motljus. Jag gillar själva skenet i bilderna, fina färger och det känns mjukt och fint.

Jag skulle ha testat att ha med mig en reflexskärm för att ljusa upp själva motivet i dessa bilder.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

karinlindberg
0

Jag tycker de är fantastiska! Älskar hur du leker med ljuset - och hur snön som faller bildar en viss dynamik i bilderna.

Jag skulle önska att du på något sätt - utan att förlora det vackra motljuset - skulle kunna få lite ljus framifrån också; för att framhäva själva hästen; eftersom det ändå var den som skulle stå i centrum vad jag förstod det. Helt enkelt att det skulle bli lite mer porträttbilder av det hela, istället för "bara" fina bilder.

Bra jobbat annars, som #5 tycker jag att bild nr 2 var mycket fin och passade för "syftet", annars är nog den fjärde bilden min favorit.

Stoodyear
0

Tyckte bild nr 2 var bäst eftersom den hade fångat ljuset samt även framhävt hästen på ett fördelaktigt sätt!