Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 1691 ggr
Idrus
0

På ridbanan eller inte

Ni som fotar på olika hästtävlingar - står ni alltid inne på banan? eller ofta utanför? Tänkte främst på hoppning.

Besök gärna min blogg.

Lueur
0

När jag fotat hoppning är det på utsidan (stora hästar är betydligt läskigare än våra små islänningar;) )

på islandshästtävlingar sitter jag oftast inne på banan, självklart frågar jag alltid tävlingsledaren ett par veckor innan tävlingen om det går bra. :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Mari
0

Jag står alltid utanför vid staketet, vill inte stå på insidan och känna att jag står ivägen, utanför staketet kan jag förflytta mig hur jag vill utan att vara ivägen och riskera att skrämma någon eller så.

Vid dressyrtävlingar så får man oftast inte stå vid staketet så då står jag några meter bortanför eller uppe på läktaren.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jojjehanna
0

Håller med ovanstående, fotar inte så mycket hoppning men alltid utanför. Dessutom har jag varit med om en hästolycka och tycker efter det att det är lite läskigt att vara nära ekipage, får den där bli påspringen-känslan. Sen kan man ju inte komma och gå som man vill inne på banan och svara i mobilen etc. Vill inte gärna bli den som får en häst att vägra pga något jag gjort.

Monday
0

Det beror på banans storlek men är det lokala eller tävlingar med mindre banor så tjänar man inte alltid att stå på insidan. Är det emellertid SM eller större banor så står jag på banan, likaså om det är tävling i ridhus. Då måste man kunna knalla lite på banan.

http://www.regret-nothing.com

Idrus
0

Tack för era svar! Själv fotar jag ofta inne på banan, är självklart försiktig och står inte där jag är ivägen, men som #4 säger tjänar man inte alltid på att stå från insidan.

Besök gärna min blogg.

Denna kommentar har tagits bort.
FotoAlle
0

Står alltid på banan om jag får, för att få de vinklar jag vill ha. Ser till att ha ett par platser där jag inte är i vägen men ändå har så många bra vinklar som möjligt.

Självklart med tävlingsarrangörens tillstånd.

[Moollan]
0

Står också på banan om tävlingsarrangörerna tillåter det. 
Står på platser där det är mindre chans att bli nertrampad, stänger mobilen och ägnar dagen åt att stå där utan att gå ifrån. Ser det som ett jobb och att få med Alla ekipage är huvudsaken. Det finns ju pauser mellan klasserna där man kan springa iväg lite snabbt och fixa mat :)